עתידים לעבור ניתוח להחלפת ברך? תופתעו לגלות שמדובר בניתוח די נפוץ בקרב האוכלוסייה המבוגרת. כאן תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים כדי להישאר רגועים לקראת הניתוח, ועוד כמה דברים שחשוב שתדעו בנושא. אז מה הפרוצדורה בכלל? ולאילו הקלות תוכלו להיות זכאים אחרי הניתוח? אספנו לכם כאן את כל מה שצריך לדעת.

מי נזקק לניתוח להחלפת ברך ואיך זה מתבצע?

ניתוח להחלפת ברך הוא כאמור, אחד מהניתוחים האורתופדיים השכיחים ביותר שקיימים, כך שאין לכם ממה לחשוש. הניתוח מומלץ עבור מי שסובל מכאבי מפרקים בעקבות שחיקה של הברכיים או בעקבות דלקת. בניתוח עצמו, מתבצע חילוף של המפרק החולה עם מפרק מלאכותי. כך החולה זוכה להקלה מיידית בכאבים ובשיפור תנועת הברך שלו.
ישנן מספר אופציות כשמדובר בניתוח החלפת ברך- החלפת מפרק מלא או מפרק חלקי. ניתוח להחלפת מפרק מלא יתבצע במצב שבו לפחות שניים או שלושה מדורי הברך נמצאו לקויים. בניתוח מסוג זה, הסחוסים השחוקים(מה שגורם לכאבים שלכם) מוחלפים בשתל מלאכותי מיוחד. בניתוח החלפת ברך חלקי, התהליך דומה רק שהוא מתאים עבור מצב שבו ישנם פחות סחוסים פגועים שיש צורך להחליף בשתל.

החלמה מניתוח להחלפת ברך

לאחר הניתוח, ככל הנראה שתישארו כ2-3 ימים באשפוז. לאחר השחרור הביתה תמשיכו להגיע לביקורת אצל אחת למספר שבועות באופן עקבי, עד להחלמה המלאה. הליך ההלחמה עד לחזרה לתפקוד מלא אורך לרוב בין חודשיים לשלושה חודשים. הכל כמובן תלוי במצב האישי של המטופל ובסוג הניתוח שעבר.

תו נכה אחרי ניתוח להחלפת ברך

במקרים רבים, מצב של שחיקת סחוס בברכיים יכול לזכות אתכם באחוזי נכות ואולי גם בתו נכה לרכב. אם נזקקתם לניתוח להחלפת ברך, כנראה שגם הקושי בניידות ובהליכה מכביד עליכם. זו הסיבה שיכול מאוד להיות שגם אתם זכאים לאחוזי נכות. כדאי לכם לבדוק האם אתם עומדים בתנאים של הביטוח הלאומי לקבלת אחוזי נכות ולסיוע כספי. תוכלו לברר גם מול אגף הרישוי את הזכאות לתו נכה לחניה. אל תוותרו על הזכויות שיהפכו את החיים לצד המגבלה התנועתית להרבה יותר פשוטים.

כתיבת תגובה