הגשתם בקשה לקבלת תו נכה וקיבלתם דחייה? אל תדאגו, ממש כאן תוכלו לקבל את כל המידע שצריך כדי לערער ולקבל את הזכויות שמגיעות לכם. המסע לקבלת התו אולי יכול להיות מאתגר ולא פשוט, בשביל אנחנו כאן עם כל המידע שאתם צריכים- כדי להפוך עבורכם את התהליך לקצת פחות מייגע.

למה דחו את הבקשה שלי?

נכון להיום, כמעט מחצית מהבקשות שמוגשות בשנה לקבלת תו נכה לא מאושרות. יש לכך מספר סיבות, וכדי להגדיל את הסיכויים שלכם כדאי שתכירו אותן. קודם כל, חשוב להבין למה אגף הרישוי נוקט בעמדה כל כך מחמירה עם המבקשים להוציא תו נכה. תשמחו לדעת שהסיבה לך היא דווקא בשבילכם. המחסור בחניות נכים בארץ הוא בעייתי, והגישה המחמירה נועדה למנוע מצב שבו אנשים מסוימים ינצלו את תו הנכה לרעה, על אף שהם לא באמת זקוקים לו. סיבה נוספת לכך שהאגף לרישוי נוטה לדחות בקשות, היא שהגדרה עצמה לקבלת תו נכה היא לא חד משמעית. לכן, כדאי שתקפידו על בקשה מלאה ומפורטת, שתגדיל את הסיכויים שלכם.

מה ניתן לעשות במקרה של דחייה

אז אם קיבלתם דחייה, תשמחו לדעת שכן קיימת אפשרות לערער את ההחלטה. ניתן להגיש ערעור לאחר 90 ימים מיום הדחייה ובמידה של דחייה נוספת ניתן לערער רק אחרי שנה ממועד קבלת ההחלטה העדכנית יותר. מדובר בפרקי זמן לא קצרים, שיכולים להיות משמעותיים עבור אדם הסובל מקושי בהתניידות. לכן, העצה שלנו היא פשוט להימנע כמה שיותר מהבירוקרטיה הזאת. כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להגדיל את הסיכויים לאישור הבקשה שלכם, זה פשוט לדאוג למסמכים בצורה נכונה. אל תשכחו שאף אדם באגף הרישוי לא יגיע לבדוק אתכם, במקרה הזה הם מסתמכים אך ורק על המסמכים שאתם מגישים. לכן, כדי לוודא שהבקשה שלכם מלאה חשוב שתשתמשו בכל המסמכים הרפואיים הדרושים. תדאגו שהמסמכים שלכם עדכניים ומציגים חוות דעת רפואית באופן מקיף. אם אתם חוששים קצת מהמערכת ומפחדים לבזבז זמן, ניתן לפנות לחברה המתמקצעת במימוש זכויות רפואיות. חברה כזו תדריך אתכם בנוגע למה שצריך לעשות צעד אחר צעד ותלווה אתכם לאורך כל תהליך.

כתיבת תגובה