אז מי נחשב לאזרח ותיק? על פי החוק העדכני במדינת ישראל, אזרח ותיק הוא כל אזרח או תושב שהגיע לגיל הפרישה. גיל 67 לגבר ולאישה בין 62-65. אם גם אתם הגעתם לפרישה, מגיעות לכם זכויות רבות מהמדינה וכדאי שתכירו אותן. אספנו עבורכם כאן את כל המידע לכיצד תוכלו לקבל תעודת אזרח ותיק, מה הזכויות שמגיעות לכם ואיך ניתן לממש אותן.

תעודת אזרח ותיק

בעיקרון, זה בכלל לא מסובך. בהגיעכם לגיל הפרישה, אתם אמורים לקבל באופן אוטומטי את התעודה שתישלח אליכם בדואר עד הבית. במידה וזה לא קורה, אתם יכולים לפנות ישירות למשרד לשוויון חברתי. באתר תהיה לכם אופציה להנפיק את התעודה באופן מקוון ואתם כמובן יכולים לבקש שתישלח אליכם הביתה בהקדם.

זכויות האזרח הותיק

בתור אזרחים ותיקים אתם זכאים לקצבה חודשית ממוסד הביטוח הלאומי. סכום הקצבה נא בין 1500 ₪ עד 3500 ₪ בהתאם למצב המשפחתי שלכם. במצב של קושי כלכלי ניתן להגיש בקשה מסודרת להשלמת הכנסה ולקבל עוד תוספת משמעותית של עד כ 4000 ₪ ליחיד או אפילו מעל 6000 ₪ לזוג.  

בנוסף לקצבה, תשמחו לשמוע שאתם זכאים לעוד הרבה הנחות. כאזרחים ותיקים,  תקבלו הנחה של עד 30% בארנונה לדירה שלכם, עבור שטח של עד 100 מ"ר. תקבלו גם הנחות של עד 50% על מחירי תרופות ושירותי בריאות שונים וכמו כן תהנו גם מהנחות על תחבורה ציבורית. החל מאוגוסט 2022 אזרחים מעל גיל 75 זכאים לנסיעות אוטובוס חינם בכל הארץ, באמצעות שימוש לא מוגבל בכרטיס הרב קו. את הכרטיס תוכלו לעדכן באפליקציה כדי ליהנות מהנסיעות החינמיות ולמצות את הזכויות שלכם. בנוסף, תעודת האזרח הוותיק תזכה אתכם בעוד הרבה הנחות של חצי מחיר בכניסה למוזיאונים, לגנים לאומיים, מופעי תאטרון ושמורות טבע.

אם אתם נעזרים במטפל באופן קבוע, תשמחו לדעת שכנראה שמגיעה לכם גם גמלת סיעוד. הגמלה ניתנת באופן חודשי לכל אזרח ותיק שנזקק בסיוע יומיומי בפעולות שגרתיות. אם אתם עומדים בתנאים הדרושים כדאי לכם לבדוק את הזכאות לגמלת הסיעוד דרך המוסד לביטוח לאומי.

כתיבת תגובה