מי זכאי לתו נכה?

תג נכה הינו תג מיוחד הניתן למחזיקים בכלי רכב או מתניידים בכלי רכב קבועים, אשר מצבם הרפואי מצריך אישור לכך שמותר להם לחנות במקומות המיועדים לנכים. מלבד תו נכה לחולי סרטן, זכאים לתג גם נכים עם למעלה מ 60% נכות, עיוורים, כאלו הסובלים מפגיעות ברגליים המקשות על הליכתם או מרתקות אותם לכיסא גלגלים וכן עוד חולים במחלות שונות שתו הנכה יכול להקל על חייהם ולסייע להם בניידות המאפשרת להם לחיות חיים שלמים ועצמאיים בקהילה וגם להגיע לטיפולים, רופאים ובתי חולים, עם חניה קרובה ונגישה המיועדת להם.

הקשיים בהשגת תג נכה לחולי סרטן

לצערנו הרב, לא כל הנכים והזכאים לתג נכה זוכים לקבל אותו, כולל חולי סרטן בדרגות קושי שונות, גם חמורות. כדי לקבל תו נכה לחולי סרטן יש להגיד בקשה לוועדה ייעודית, הבוחנת כל בקשה ומחליטה האם להעניק למבקש תו נכה או לא. חולי סרטן נתקלים לעיתים במצבים אבסורדיים בהם הם מגישים בקשה הכוללת את כל המסמכים הנדרשים על-מנת להוכיח שמצבם מצריך שימוש בכלי רכב וכי בלי זה מצבם יתדרדר ובכל זאת, לא מקבלים את תו הנכה ולא נהנים מהזכות לחנות בחניית נכים נגישה ונוחה. כמובן שמצב זה מוריד משמעותית את איכות החיים של חולי סרטן.

כך תתגברו על הקושי בהוצאת תו נכה

כדי להימנע ממצב מתסכל בו יש צורך בתג נכה לחולי סרטן אך הוועדה לא מאשרת את מתן התג, מומלץ לפנות לחברה חיצונית מקצועית שיכולה לסייע בקבלת התו. פנייה לחברה כזו מקצרת משמעותית את ההתעסקות בביורוקרטיה ומאפשרת לחולי סרטן וזכאים אחרים לקבל את תו הנכה במהירות ובקלות. דוגמה לחברה כזו היא אופקים, אשר מעמידה לרשותכם צוותים מיומנים אליהם ניתן לפנות כדי לקבל תג נכה לחולי סרטן. הפניה לאופקים מאפשרת לחולים להמשיך ולהתרכז בהחלמתם ובטיפולים השונים הנדרשים להם, במקום להיות עסוקים בבירורים ביורוקרטיים הגוזלים זמן ומשאבים רבים אחרים. לכן, פנו לאופקים וגם אתם תוכלו לממש את הזכויות שלכם במלואן.

כתיבת תגובה