מהו תו נכה?

השימוש בתו נכה יכול להעלות משמעותית את איכות החיים של בעליו ולסייע להם להתנייד בחופשיות וליהנות מחיים מלאים הכוללים נסיעות, טיולים ותפקוד מלא בחברה. תג נכה מקבלים בעלי נכויות שונות, המשתייכים לחלקים שונים באוכלוסייה: נכים, נכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. לרוב, התג ניתן למי שיש לו נכות בגובה 60% ומעלה, אך גם חולים במחלות שונות יכולים לקבל אותו. למשל, חולי סכרת, חולי דיאליזה, חולים במחלות שרירים וכדומה. מדובר בהטבה משמעותית ולפעמים אף חיונית להמשך התפקוד הבריא של האדם או של ילד נכה שמטופל על-ידי הוריו וזו הסיבה שנכים רבים כל שנה מגישים בקשה לקבלת תו נכה עבור רכבם.

הזכויות הנלוות לתו נכה

יש למחזיקים בתג נכה זכויות הנוגעות למקומות החניה בהם הם משתמשים. תו חניה מאפשר לבעליו לחנות במקומות מסומנים, שהחניה בהם עבור מי שלא מחזיק בתג נכה, אינה חוקית. המקומות המסומנים הללו, בחניות ברחוב, מול בתי עסק, מוסדות ציבוריים ובחניונים תת קרקעיים, קרובים אל פתחי הבניינים וכך חוסכים זמן הליכה משמעותי עבור אלו המתקשים בהליכה. מעבר לכך, חניות לבעלי תו נכה ממקומות באזורים צדדיים במגשי החניה וכך ניתן להוציא מהרכבים הללו כסאות גלגלים וציוד עזר סיעודי נוסף, בקלות.

חברה מקצועית תשמור על הזכויות שלכם

על אף היתרונות הרבים שיש לתו חניה, לא תמיד קל לקבל אישור עבורו. וועדה מיוחדת קובעת מי יקבל תג נכה זכויות נלוות וכדומה ולכן נכים רבים אינם זוכים ליהנות ממנו ומההטבות הבלעדיות הנלוות אליו. על מנת להצליח לקבל אישור מהוועדה בקלות ובמהירות, רצוי לפנות לחברה המתמחה בתחום ומכירה לעומק את התהליך שיש לבצע על-מנת לקבל את התג. דוגמה לחברה כזו היא אופקים, המסייעת לזכאים לתו נכה זכויות בחניה וכדומה, לקבל את התג במהירות, ללא קשיים ביורוקרטיים, כדי שיוכלו לממש את הזכויות שלהם. חברת אופקים מגדילה משמעותית את הסיכויים לקבלת תג ומהווה פתרון אידיאלי עבור כל אותם אלו שחוששים שהוועדה לא תאשר להם את זכאותם לתג.

כתיבת תגובה