החוקים החדשים לגבי תוקף של תווי חניה

מאות נכים וחולים במחלות שונות מגישים מדי שנה בקשה לקבלת תג נכה עבור כלי הרכב שברשותם. תו נכה מעניק זכויות מיוחדות לגבי חניה במקומות מסומנים ובהתאם למצבו הרפואי של מגיש הבקשה, הוא יכול לקבל גם חניה מסומנת פרטית ליד בניין מגוריו, הכוללת סימון ברור של חניית נכים ותמרור עם מספר הרישוי שלו.

את הבקשה לתו נכה מגישים לוועדה מיוחדת שבוחנת את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים של מגיש הבקשה ובהתאם להם מחליטה לגבי הזכאות שלו לתג נכה. יש לציין כי בעבר הנפיקה הוועדה תגי נכה בעלי תוקף ברור ולכן, שימוש בתו נכה לא בתוקף היה לא חוקי. מי שקיבל תו נכה "לצמיתות" קיבל אותו למעשה ל 8 שנים והיה צריך לחדש אותו מדי תקופה. אולם משרד התחבורה החליט כי החל מחודש מרץ 2019 תו נכה שניתן לצמיתות יהיה בתוקף לכל החיים ולא ידרוש חידוש מדי כמה שנים.

הזכויות הנלוות לתו נכה

לצד זאת, יש לציין כי תג נכה יכול להינתן גם באופן זמני ובמקרה הזה לא ניתן להשתמש בתו נכה לא בתוקף. כדי לחדש את תו הנכה יש להגיש בקשה חדשה למשרד התחבורה ולעבור מחדש את התהליך הביורוקרטי הסבוך עד לקבלת התשובה המיוחלת. מכיוון ששימוש בתג נכה לא בתוק, הינו עבירה על החוק, רוב מגישי הבקשה מעוניינים לחדש את התו שברשותם כמה שיותר מהר.

סיוע מקצועי יאפשר לכם להימנע מתו נכה לא בתוקף

אם אתם עומדים בפני מצב בו עומד לפוג התוקף של תו החניה שבידיכם ואתם זקוקים לחידוש מהיר של תג נכה מבלי להתעסק בביורוקרטיה המסורבלת של משרד התחבורה, זה הזמן לפנות לחברת אופקים. באופקים מומחים בחידוש תו נכה לא בתוקף ובהנפקת תג נכה חדש, בתהליך מקוצר הנובע מהיכרות מעמיקה ופנימית עם המערכת. פניה ל"אופקים מימוש זכויות" מאפשרת לכם להימנע מנסיעה עם תו נכה לא בתוקף ולקבל את התג החדש במהירות שיא, כדי להמשיך להשתמש בו ולממש את כל הזכויות הנלוות אליו.

כתיבת תגובה