אם לא ידעתם עד עכשיו, הרי שבדיוק בשביל הגענו כדי לספר לכם שעכשיו בעלי רכב שיש להם תגי חניה לנכים, זכאים רשמית לקבלת פשוט מאגרת טסט, מפתיע לא? אם לא ידעתם זה אכן מפתיע, אם ידעתם אז אולי תגלו דברים חדשים בהמשך הקריאה. כמובן שזה תלוי בכמה גורמים שאכן נדבר עליהם, וכפוף לתנאים ומילוי טפסים כאלו ואחרים. חשוב להבין שכל מקרה לגופו, ולא לכל אדם שיש לו תו נכה יכול לקבל פטור מאגרת טסט, לכן צריך לבדוק את הנושא לעומק ואולי אפילו להיעזר במומחים שיכולים לתת לכם מענה.

חשוב שהרכב יהיה רשום, כמובן, על שמו של הנכה עצמו או לחלופין לבת הזוג שלו או בן הזוג, אשר יש הוכחה לנישואים על פי המדינה, אחרת יש להמציא אישורים אחרים בכדי להוכיח את הדבר, או כל אדם שיש לו מסמכים לכך שהוא האפוטרופוס שלו. 

זה אומנם מפתיע, ולחלוטין מגניב שאפשר לקבל פטור, אבל לצערנו זה לא פשוט. יש צורך להבין שגם לרכב יש בדיקות מסוימות שצריך לעשות, הוא לא יכול להיות רכב שרשום או משמש אתכם למטרות עסקים, אלא רכב פרטי שלכם. 

כדי לממש את הזכות הזאת ניתן להגיש בקשות דרך האינטרנט, במצב מקוון במערכת ההזדהות הממשלתית, באזור האישי שלכם, או שתוכלו למלא בכתב יד ולשלוח בדואר. יש צורך כמובן להוסיף מסמכים למיניהם, הוכחות או כל דבר שיבקשו מכם להוסיף לטופס, כדי שהכול יהיה ברור, וכמה שיותר שקוף, כך שלא יטרטרו אתכם ויבקשו כל פעם שוב ושוב טפסים, או שלא יתנו לכם פטור אשר מגיע לכם. 

עליכם לקחת בחשבון, גם אם אתם מוכרים את הרכב או לחילופין קניתם רכב מאדם אחר, לבדוק את הזכאות שלו, או ביטול הזכאות במידה ונמכר, זה חשוב מאוד עבורכם ובכלל, אל תשכחו לעשות זאת. 

אם במידה ואתם לא מבינים את הזכויות המגיעות לכם, או שיש משהו לא ברור בתו הנכה, אל תהססו לפנות אלינו – ״אופקים – מימוש זכויות״, אנחנו כאן בשביל לתת לכם שירות.

כתיבת תגובה