גם כיום, יש עדיין אנשים שמפתיע אותם לגלות שיש מה שנקרא תו נכה לחולה סיעודי. לפני שנסביר האם התג הזה זהה לתגי הנכים האחרים, מעט רקע חשוב: עד שנחקק החוק המפורט שעוסק בחניות נכים, המצב היה שונה מאוד. לא רק שהיו פחות חניות נכים ונושא ההנגשה היה פחות נפוץ ומטופל, גם הרבה מאוד אנשים חולים או תשושים שראוי היה כי יקבלו תג נכה לא היו זכאים לכך הלכה למעשה. כלומר, בעיקר הרתוקים לכיסאות גלגלים נעזרו בתגי נכים. אך החוק שינה את התמונה. הוא הגדיר שורה של מצבים רפואיים שהמשותף להם הוא אחד. כל המצבים הללו, גם עבור חולים סיעודיים, מדובר באנשים אשר מתקשים להתנייד, ללכת, לצעוד. הליכה אפילו מינימלית עלולה להביא להרעה או פגיעה במצבם הבריאותי או שלימותם הפיזית (סכנת נפילה למשל). אי לכך ובהתאם לזאת, הוחלט שגם חולים סיעודיים שעומדים בקריטריונים יוכלו לקבל תו נכה.

ראוי לציין כי יש לא מעט בירוקרטיה בדרך לקבלת תג נכה לחולה סיעודי. יש צורך לשכנע את פקידי משרד הרישוי ואת רופאי הוועדות על ידי מסירת אישורים מאישורים שונים. אם אתם מרגישים לא בנוח מול כל הבירוקרטיה הארוכה, יש מי שיעזור. חברת אופקים עומדת לימינכם. צוות מוכשר שמסייע בהוצאת התג. מהר יותר. נוח יותר. בלי בירוקרטיה. 

תג נכה לכל דבר

חשוב להדגיש כי אין הבדל של ממש בין תג נכה שיקבל אדם הסובל משיתוק ברגליו לבין תו נכה לחולה סיעודי. שני התווים הללו גם יחד מאפשרים להעמיד את הרכב בחניית נכים. שני התווים גם יחד מעניקים פטור מאגרת רישוי. אגב, את שני התווים אפשר לשייך למספרי רישוי של שני רכבים שונים. כלומר, אם בן משפחה של חולה סיעודי מסיע אותו למחוז חפצו מעת לעת, אפשר להגדיר את הרכב הזה בשעת הבקשה לתו, בתור רכב נכה. עוד יש להוסיף כי רק כאשר מסיעים את הנכה ברכב האמור, אפשר להצמיד אליו את תג הפלסטי שמאפשר חניה בחניית נכים. לסיום, במקום בירוקרטיה, פנו לחברת אופקים מימוש זכויות. מטפלים בהשגת תו נכה גם לסיעודיים וגם למוגבלים או נכים אחרים. 

תג נכה לאדם סיעודי

בישראל ישנם אנשים רבים, גברים ונשים כאחד, אשר מתמודדים עם מחלות מורכבות שהובילו אותם למצב שבו הם מוגדרים כחולים סיעודיים. ההגדרה של אדם כסיעודי משפיעה הרבה על מהלך חייו: החל מהתפקוד היומיומי שמשתבש ועד להסתגלות לחיים החדשים. מהסיבה הזו, המדינה מנסה להקל על החולים הסיעודיים ולהעניק להם כלים והטבות שיהפכו את החיים שלהם לנוחים כמה שאפשר.

אנחנו מאמינים שמרבית האזרחים במדינת ישראל מודעים להקלות השונות שחולים סיעודיים מקבלים, אך האם ידעתם שהם זכאים גם לקבל תג נכה לרכב?

תג נכה לחולים סיעודיים

אחד השינויים הגדולים בחייהם של כל החולים הסיעודיים הוא הצורך לנסוע לבדיקות רפואיות רבות וממושכות. על מנת להקל עליהם, הביטוח הלאומי מאפשר לכל החולים הסיעודיים להנפיק תג נכה לרכב. כך, הם יוכלו להחנות את רכבם ככל כפי שאפשר אל מקום הטיפול ולהתנייד בקלות ממקום למקום.

תגי נכה גם לבני המשפחה של החולה הסיעודי

נקודה נוספת שחשוב להכיר בנוגע להנפקת תגי נכה לחולים סיעודיים נוגעת דווקא לסביבה שלהם, לבני המשפחה והאנשים שמסייעים להם ברמה היומיומית. רבים לא יודעים זאת אך ניתן להנפיק תגי נכה גם לרכבם של הקרובים אל החולה. במידה וניתן להוכיח כי ישנם אנשים אחרים אשר מסיעים את החולה ממקום למקום, גם הם יוכלו להנפיק תג נכה לרכב שלהם ולהחנות קרוב ככל האפשר.

אז איך מוציאים תג נכה לאדם סיעודי?

על מנת להנפיק תג נכה לאדם המוגדר כחולה סיעודי יש לפנות לביטוח הלאומי ולהגיש בקשה להנפקת התו. במידה והביטוח הלאומי כבר מכיר את החולה כסיעודי, התהליך אמור להיות מהיר יחסית ולאפשר לכם לקבל את התג שלכם במהירות האפשרית.

מי יכול לסייע לחולה סיעודי להנפיק את התג?

באופן עקרוני הביטוח הלאומי הוא זה שאמור לעמוד לרשות החולים הסיעודיים, אך המציאות אינה ורודה עד כדי כך. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! הצוות המקצועי שלנו ב״אופקים מימוש זכויות״ ישמח ללוות אתכם ואת היקרים לכם עד לקבלת התג המיוחל שיעזור לכם להפוך את החיים לקצת נוחים יותר.

כתיבת תגובה