קצבת ניידות משולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי (באמצעות הסכמים שונים של משרד האוצר) לכל מי שהינו מוגבל בתנועה, בין אם יש ברשותו רכב ובין אם לאו. על מבקש קצבת הניידות להגיש בקשה מסודרת, ולענות על כל הקריטריונים שנקבעו לקבלת קצבה זו.

מי זכאי לקבל קצבת ניידות ומהי קצבה זו?

זכאים לקבל קצבת ניידות מי שהינו מוגבל בתנועה והינם מגיל 3 (באמצעות אפוטרופוסים או הורים) ועד גיל 67. במקרה והזכאי הינו בעל רכב, הוא יהיה זכאי לקצבת ניידות במידה ושמו מופיע ברישיון הרכב. במידה והאדם הזכאי אינו בעל רכב הוא יהיה זכאי לקבלת קיצבה, אם שיעור נכותו נקבעה ללפחות 80% על פי הוועדה הרפואית בביטוח לאומי והוא מתנייד בכיסא גלגלים. יש לשים לב כי נכות שנקבעה כזמנית לא תאפשר לאדם לקבל קיצבה.

קצבת ניידות היא למעשה תשלום הנעשה מדי חודש בחודשו ומסייעת לנכה להתנייד ולהשתלב בחברה כעצמאי. אם מבקש הקיצבה הינו שכיר עובד, אשר מקום עבודתו מרוחק מעל 40 ק"מ מביתו, הוא זכאי לקבלת תוספת לקיצבה החודשית. בכל מקרה מדי פעם, מעדכן ביטוח לאומי את גובה הקיצבה, כתלות במחירי הדלק, בביטוחי הרכב ושיקולים נוספים.

מגבלת הגיל לצורך קבלת קצבת ניידות והמרכיבים את עלותה

מגבלת הגיל לצורך קבלת קיצבת ניידות נקבעה כגיל פרישה, ולכן היא עלולה להשתנות בהתאם לחוקי המדינה ולהחלטות הממשלה. לצורך גיל פרישה, גיל זה ייקבע באופן דומה לגברים ונשים.

גובה הקיצבה יקבע על פי מספר פרמטרים כמו האם האדם הינו בעל רכב, האם הוא מתנייד בכיסא גלגלים אשר נועד להיות מורכב ברכב, מהי שיעור נכותו ומידת מוגבלותו, האם הרכב נקנה בהלוואה ועוד מספר מרכיבים רבים, אשר יש להוכיח אותם ולאשרר אותם באמצעות מסמכים שונים שצריכים להיות מוגשים למוסד לביטוח לאומי.

חברת אופקים, מתמחה במימוש זכויות נכים, לרבות קצבת ניידות לבעלי כסא גלגלים שעדיין לא מלאו להם 67. נשמח לשרת אתכם ולייעץ לכם בדבר הזכויות השונות המגיעות לכם בנושא זה.

כתיבת תגובה