קצבת ניידות היא הטבה הניתנת מהמוסד לביטוח לאומי, לילדים, הורים או בעלי מגבלה בניידות. במקרה של ילד נכה בגפיים התחתונות או מוגבל בתנועה, הקצבה תינתן להורים.

איך אפשר לקבל קצבת ניידות ילד נכה ומי זכאי לה?

כדי לקבוע את מידת מוגבלותו של הילד, יש לפנות תחילה לוועדה רפואית מטעם משרד הבריאות. על פי תשובת הוועדה, ניתן יהיה להמשיך בהליך ולתבוע את קיצבת הניידות מביטוח לאומי. במידה והתשובה הינה שלילית, ניתן יהיה לערער על החלטה זו על כל מרכיביה. במקרה ויידרש רכב מיוחד, בעל מאפיינים ספציפיים או ייחודיים, יופנו ההורים למכון הרפואי של בטיחות בדרכים, לבירור סוג הרכב הנדרש. בכל מקרה יש לחכות לתשובה מהביטוח הלאומי, אשר מאשרת את עובדת היות הילד וההורים זכאים לקבלת הקצבה.

כדי לקבל קצבת ניידות, יידרשו הילדים לעמוד במספר קריטריונים:
גיל – ילד מגיל 3 שהינו תושב ישראל יוכל לבקש קצבת ניידות
סוג ודרגת הנכות – ילדים אשר מוגבלים בניידות בשל פגיעה ונכות בגפיים התחתונות, לא באופן זמני. סוג ודרגת הנכות נקבעת על פי הטבלה המפורטת של הביטוח הלאומי. ככל שדרגת הנכות תהיה גבוהה יותר, כך הסיכוי לקבל את הקיצבה תהיה גדולה יותר.
קירבת משפחה – כאשר ישנם אחים בעלי לפחות 80% נכות שגרים באותו הבית, הם יהיו זכאים לקצבת ניידות גם אם הם עדיין לא בני 3 (או מי מהם).

מה כוללת קצבת ניידות?

קצבת ניידות יכולה להינתן באמצעות הקלות שונות, כמו קצבה חודשית למי שיש ברשותו כבר רכב, אך גם לחסרי רכב. קצבה זו יכולה להינתן גם כהלוואה או הטבת מיסים ברכישת רכב חדש, הלוואה לרכישת אביזרים מיוחדים לרכב או מתקן הרמה ועוד.

קצבת הניידות שתינתן להורים, תוכל להימשך מעבר לגיל 18 של הילדים. אך עם זאת, תנאי הזכאות עלולים להשתנות, מכיוון שילדים מגיל 17 יוכלו להיות זכאים לשיעורי נהיגה על הרכבים המיוחדים. גובה הקיצבה תיקבע גם היא על ידי המוסד לביטוח לאומי.

חברת אופקים מתמחה במימוש זכויות כך שנשמח לסייע לכם בכל בקשה או זכות שיש לממשה.

כתיבת תגובה