אנשים בעלי מוגבלות, פיסית או נפשית, יכולים ליהנות מרכבים ללא מיסים, או לפחות מהנחה מסוימת בעת קניית רכבים אלו. למעשה, מוענקת לנכים גמלת ניידות, אשר מנסה להקל עליהם את הניידות ולאפשר להם נגישות והמשך חיים תקינים.

למי מגיע רכב ללא מיסים

רכב ללא מיסים כלל, מגיע לנכים אשר מתעדים לרכוש רכב נכים ולנסוע ברכב זה. שיעור הסיוע ייקבע על פי סוג הנכות שנקבעה לאותו אדם על ידי הוועדה בביטוח לאומי. כל מי שזכאי לקבל גמלת ניידות, יהיה זכאי גם לרכישת רכב ללא מיסים.

ישנם שלושה פרמטרים עיקריים על פיהם נקבעת זכאותו של אדם לקבלת רכב ללא מיסים:
גיל – הקלות מיסים ברכישת רכב תינתן לבני 3 ועד 67. ילדים יצטרכו אישור כמובן של הוריהם או של האפוטרופסיים הממונים. ובגיל המבוגר, יהיה זה כפוף לגיל פרישה.
סוג הנכות- האנשים אשר יוכלו לרכוש רכב ללא מיסים או בדרגת הסיוע הרבה ביותר יהיו לרוב נכים בגפיים התחתונות, כאשר עיקר המגבלה היא ברגליים.
דרגת הנכות – התנאים בגינם יינתנו רכב ללא מיסים יהיו אדם עם רישיון נהיגה ומינימום 40% נכות, או אדם ללא רישיון נהיגה עם מינימום של 60% נכות, כאשר ישנו מטפל זמין הגר במרחק מסוים מהאדם הזכאי. כך או כך, ככל שדרגת הנכות תהיה גבוהה יותר, כך ההקלות הכספיות ברכישת רכב יהיו משמעותיות יותר.

מה נדרש לעשות עבור רכב ללא מיסים?

כדי לקבל הנחת מיסים ברכב, יש לקבל את אישורה של ועדה רפואית במשרד הבריאות, לפעמים תוך דרישה לנוכחות ולפעמים תהיה אפשרות לשליחת המסמכים הרלבנטיים. במידה ונעשית החלפה של הרכב, תוכל הועדה לקבוע האם היא צריכה לראות את הזכאי או לא. בכל מקרה הועדה תעבור על כל אחד מהמרכיבים, תוודא את תקפותם ותאשר או תדחה את ההקלה ברכישת הרכב.

יש לציין כי ישנם עוד הקלות רבות שיכולות להינתן על רכבי נכים, כמו הלוואות בשיעורים שונים ומשתנים, כתלות במרכיבים השונים.

חברת אופקים, מתמחה במימוש זכויות, כך שנוכל לסייע לכם לקבל רכב ללא מיסים, במהירות וביעילות המרבית.

כתיבת תגובה