כדי להבין את תהליך הכנת חוות דעת רפואית נבין תחילה מהו המסמך הזה? מי צריך אותו? מה החשיבות של חוות הדעת ומי מכין אותה? על זאת ועוד נרחיב במאמר שלפנינו.

כאשר אדם עובר אירוע רפואי ויש לכך השפעה על יכולת ההשתכרות שלו. הוא נדרש להגיש תביעה לביטוח לאומי כדי לקבל קצבה קבועה, פיצוי זמני או אחוזי נכות שיקבעו את גובה הפיצוי. מדובר בתקופה לא קלה בה הוא נאלץ להתמודד עם מצבו הרפואי והכלכלי. לצד התמודדות עם תביעה בירוקרטית מול גוף ממשלתי גדול שלעיתים מערים קשיים. לכן כל דבר שיכול להקל אפילו במעט על המצב הוא חיוני עבורו. אחת מהם זו חוות דעת רפואית.

מהי חוות דעת רפואית?

חוות דעת להגשה לביטוח לאומי הוא מסמך המונפק על ידי רופא. במסמך הרופא מתייחס בהרחבה לעניין רפואי תוך שהא חווה את דעתו וכותב את המלצותיו. חוות הדעת משמשת לצורך הגשת תביעה לוועדה הרפואית של המוסך לביטוח לאומי ומצרפים אותה לשאר המסמכים הרפואיים וחוות דעת של רופאי קופות החולים.

מי צריך חוות דעת רפואית?

את חוות הדעת מגישים במקרה של תביעות המוגשות למוסך לביטוח לאומי. תביעות מסוג נכות או אבדן כושר עבודה וכן בגין פעולות איבה. את חוות הדעת מנפיקים אצל רופא מומחה. במימון הביטוח המשלים או מהכיס הפרטי של התובע. מדובר במסמך משמעותי שיש לו משקל כבד והשפעה על החלטת הוועדה של המוסד לביטוח לאומי.

החשיבות של חוות דעת רפואית

הוועדה של המוסד לביטוח לאומי מורכבת מרופאים מומחים, כאשר הם מקבלים את המסמכים הרפואיים הרגילים של התובע הם מקבלים פירוט של תהליך השיקום או הטיפולים שעבר. אך במקרים כדוגמת קביעת אחוזי הנכות, מסמכים אלו לרוב לא יספקו את המידע הנדרש. במצב כזה התביעה עלולה להידחות או להיקבע על אחוזי נכות נמוכים. כשמביאים חוות דעת רפואית מנומקת היא כוללת ניסוח מדויק של הבעיה, ההשלכות שלה על התפקוד של החולה וקביעה מקצועית על סוג הפגיעה בתפקוד וביכולת ההשתכרות.

כתיבת תגובה