הוועדות הרפואיות של משרד הבריאות דנות בבקשות של אנשים עם מוגבלות המעוניינים בקבלת הטבות במסגרת גמלת ניידות. מדובר בגמלה משולמת מכספי המדינה על פי הסכם חתום בין האוצר למוסד לאומי. התנאי לקבלת הגמלה הוא מעבר ועדה רפואית הקובעת את אחוזי המוגבלות בניידות על פי קריטריונים שנקבעו. הזכאות יכולה להינתן עבור אדם מבוגר או ילד, ישראלי השוהה בחול ואחרי גיל פרישה.

מי זכאי לגמלת ניידות

הגילאים הזכאים הם מגיל 3 ועד 6 שנים. הזכאות היא עבור בעלי מוגבלות עקב ליקויים הקשורים לתפקודי רגלים. זה כולל גם בעיות וורידים בדרגות מסוימות. כמו כן גם אי ספיקת לב וכליות. כל בעיה נבחנת על פי רשימת סעיפי המוגבלות שנקבעו. הרשימה קובעת מי זכאי להטבות ניידות מהביטוח הלאומי.

מה התהליך?

ראשית יש לפנות לוועדה הרפואית של משרד הבריאות עם המסמכים הרפואיים וחוות דעת רפואית המציינת בהרחבה את משמעות הפגיעה במידה ויש אמצעי התניידת. כדוגמת, כיסא גלגלים יש לצרף גם אישור על רכישת כיסא גלגלים או מסמך הקובע כי הוא נדרש. החולה מקבל זימון לוועדה ב הוא מציג את המסמכים ובמקרים מסוימים הוא גם עובר בדיקה גופנית. את ההחלטה מקבלים בדואר וניתן לערער עליה בתוך 60 יום ממועד קבלתה.

טיפול מקצועי מול וועדה

כאשר אדם עובר אירוע רפואי בייחוד כאשר הוא בעל מגבלה הוא מתמודד עם מצב גופני ונפשי לא פשוט. במצב כזה לא תמיד יש לו את הפניות לדאוג לזכויותיו ולטפל באופן מקצועי מול גופים ממשלתיים בירוקרטיים. במקרים רבים אנשים מתייאשים ולא ממשים את זכויותיהם. דבר שיכול להביא אותם להתמודד עם אתגרים כלכליים בנוסף לאלו הבריאותיים. לכן קיימת האפשרות לקבל סיוע מקצועי שיכין את התובע בצורה הנכונה עם כל הטפסים הנדרשים. טיפול מקצועי בטפסים, הכנה וליווי בוועדה יכולים להקטין את הסיכוי לדחיית הבקשה, לקצר תהליכים ולחסוך המון זמן וכסף.

כתיבת תגובה