כדי להבין מהם תביעות מול ביטוח לאומי נבין תחילה מיהו הגוף הזה שנקרא המוסד לביטוח לאומי? מדובר בגוף ממשלת שמטרתו לסייע לאזרחים במצבים שונים בהם הם נזקקים לתמיכה כלכלית. המילה ביטוח מגיעה מהפרמיה הנגבית משכרו של כל עובד מידי חודש בדיוק כמו בביטוחים פרטיים. הפרמיה מועברת לביטוח הלאומי והוא משתמש בכספים אלו ובתקציבים ממשלתיים לפיצוי בגין מצבים המזכים בתשלום.

אלו תביעות ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי?

אחת התביעות הכי שכיחות היא תביעת אבטלה, כלומר עובד שסיים את עבודתו שלא מרצון ובתנאים מזכים מקבל קצבה חודשים לתקופה כדי לאפשר לו להשתקם עד למציאת המשרה הבאה.

תביעת נכות אף היא נחשבת לתביעה שכיחה, בגין מצבי נכון הנובעים מנסיבות שונות כדוגמת נכות מעבודה או נכות כללית. תביעה יכולה להיעשות גם בגין פגיעה בעקבות אירוע טרור או מלחמה, סיוע בדמי מזונות ועוד.

בנוסף למצבים אלו יש גם מצבים משמחים כדוגמת חופשת לידה או שמירת הריון – מצב רפואי המחיב את האם מנוחה כללית בזמן חודשי ההריון.

איך מגישים תביעה לביטוח לאומי?

כמו מרבית התביעות הדרישה הראשונית היא פניה באמצעות מסמכים. מילוי טופס ייעודי המפרט את סוג התביעה וכולל את כל הנספחים הנדרשים וההוכחות הנדרשות להוכיח את המצב הנתון של התובע. את הטפסים חייבים למלא בצורה תקינה ומלאה, כל פרט חסר יכול לעכב או לדחות את הבקשה. דבר נוסף שיש לתת אליו את הדעת אלו הצרופות. בייחוד כאשר מדובר במסמכים רפואיים יש להתייחס בכובד ראש ולהציג את המידע הרלוונטי למצב הנתון. חלק מהתביעות דורשות תהליך שלם של בדיקות וועדות רפואיות וחלק דורש רק צירוף מסמכים בסיסיים כדוגמת טופס תביעה ותלושי שכר.

כשניגשים לתביעות מורכבות כדוגמת תביעת נכות מעבודה חשוב לדעת שמדובר בתהליך וצריך לעבור מספר שלבים ולעשות את הצעדים באופן הנכון. במקרה זה רבים בוחרים להיעזר בסיוע של עורך דין המתמחה בביטוח לאומי. עורך הדין מכיר את כל הדרישות של המוסד ויודע להגיש את התובע בצורה הנכונה ביותר.

כתיבת תגובה