אחת התביעות המוגשות לביטוח לאומי היא תביעה לדמי פגיעה לנפגע עבודה. בגין נכות שנגרמה בזמן העבודה ומונעת מהעובד את האפשרות להמשיך ולהשתכר כבעבר. במצב כזה מקבלים דמי פגיעה כסכום חד פעמי. לאחר קבלתם, ניתן להגיש תביעה לגמלת נכות מעבודה. התביעה עוברת בדיקה על ידי ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי אשר מחליט אם מגיעה לנפגע דרגת נכות או לא. כאשר נקבעת דרגת נכות נמוכה מהמצופה ניתן להגיש ערעור על אחוזי נכות שנקבעו מטעת הביטוח הלאומי.

הגשת ערר לוועדה הרפואית לעררים

כל מי שמעוניין להגיש ערעור נדרש לעשות זאת בתוך 30 יום מהמועד בו התקבלה ההודעה על החלטת הוועדה. הגשת הערר צריכה לכלול את כל הנימוקים לסיבת הערעור בצירוף מסמכים תומכים. ככל שההסבר יהיה יותר מפורט ונתמך בנתונים מספקים כך הסיכוי להצלחת הערעור גדל. את ההחלטה מקבלת וועדה רפואית לערערים המוסמכת לשנות את אחוזי הנכות לפי שיקול דעתה. חשוב לציין כי במקרה בו הוועדה מבקשת להפחית את גובה אחוזי הנכות שנקבעו למערער עומדת האפשרות לבטל את ערעורו.

ממה מורכבת הוועדה?

וועדת הערער מורכבת מרופאים מומחים שתפקידם לבחון את המסמכים והתיק הרפואי ולהבין את המצב גם ממצבו הגופני של המערער. הוועדה יכולה להעלות שאלות ודיונים שלא עלו לפני ולבקש הסברים נוספים. גם על החלטת הוועדה ניתן לערער. במקרה זה מגישים את הערעור לוועדת הערערים באמצעות בקשה ומסמכים מנומקים. במקרה של דחיית ערעור זה הפניה תהיה לבית הדין האזורי לעבודה.

ליווי מקצוע בתהליך הערעור

הגשת ערעור כרוכה בהבנה מעמיקה של התקנות והדרישות של המוסד לביטוח לאומי. חשוב להגיע מוכנים כדי להגדיל את הסיכוי להצלחת הערעור ואף למנוע מצב בו הדרגה שכבר ניתנה תקטן. מומלץ לגשת לגורם מקצועי ולקבל ליווי מלא בכל התהליך. אל הוועדה מומלץ להגיע עם מלווה, להתכונן ולדעת כיצד להציג את הנתונים המעידים על המצב הרפואי.

כתיבת תגובה