עמוד חניית נכה, הינו תמרור חניה המיועד לרכב נכה ולמעשה שומר את החניה המיועדת לרכב אחד ספציפי. אנשים אשר זכאים לתג חניית נכה, יוכלו לבקש מהרשות המקומית (עירייה או מועצה) להקצות להם חנייה בסמוך למקום מגורים, במרחק של עד 200 מטר.

מי זכאי לעמוד חניית נכה?

כדי שרשרות תאשר מקום חניה שמור, אשר יוצב בו עמוד חניית נכה, היא תדרוש לראות תג חניית נכה. הזכאים לתג זה, אשר מופק על ידי רופא המאושר לכך, יהיו אלה המוגבלים בתנועתם או מתניידים באמצעות כיסא גלגלים, ודרגת נכותם נקבעה ל-90%. במקרים מסוימים, גם עיוורים יוכלו להיות זכאים לתג זה, במידה ודירוג נכותם הינה 90%. יש לציין כי עמדת החניה המאושרת לבעל תג נכה היא אחת, אולם היא צריכה להתחשב ברוחב ובגודל של הרכב לו הוא נזקק.

במידה והזכאות היא פחות מ-90% עדיין רשאים התושבים להגיש בקשה לרשות המקומית להעמדת עמוד חנייה, אולם הם יהיו תלויים ברצונה ובהחלטתה של הרשות. כמו כן, אנשים אשר יש באפשרותם או בשימושם חנייה פרטית בביתם או אפשרות להקצאת חניה בחנייה ציבורית של הבניין, לא יהיו זכאים מהרשות לחנייה מיוחדת במקום אחר.

התחייבות הרשות להקצאת חנייה

אם תמצא הרשות לנכון לאשר את בקשת התושב, היא תקצה לו חנייה על חשבונה, לרבות עמוד חניית נכה, הכולל את מספר הרכב באמצעותו הוא מתנייד. החנייה תמוקם כ-200 מטר ממקום המגורים, ובלבד שהמרחק לא יעלה על 400 מטר (במקרים בהם אין אפשרות להקצות חניה באזור). לאחר קבלת הבקשה, תידרש הרשות לבצע את העבודה והתמרור במהלך 60 יום מיום הגשת הבקשה.

על עמוד החנייה, יכולה הרשות לרשום הגבלת ימים ושעות, על פי החלטתה, כדי להרשות חניית רכבים אחרים בזמנים מוגבלים. בכל מקרה צריכה הרשות לעקוב אחר חוק חניית נכים (תיקון 7), אשר קבע כללים אחידים ומחייבים עבור כל הרשויות.

אנו בחברת אופקים, מתמחים במימוש זכויות ונשמח לסייע ולייצג בכל הדרוש, מול הרשויות והמוסדות השונים, כדי שתוכלו ליהנות מכלל הזכויות המגיעות לכם.

כתיבת תגובה