מקום חניה אישי לנכה יתאפשר לכל אדם בעל תג נכה הניתן מהמוסד לביטוח לאומי או משרד הביטחון. הרשות המקומית תידרש לדאוג לחניה זו, על חשבונה ובהתאם לזכויות ולחוקים הקיימים.

איזה מסמכים יש להגיש ומי רשאי לבקש מקום חניה אישי לנכה?

בקשה למקום חניה אישי ייעשה כאשר לאדם יש זכאות לתג נכה ממשרד הביטחון או מביטוח לאומי. עליו להגיש מספר מסמכים לבקשה זו, לרבות זכאות לנכות בשיעור של 90%, ורישיון של הרכב בגינו מבוקשת החניה. גם אם שיעור הנכות לא מוגדרת כ-90% עדיין, ניתן וכדאי להגיש בקשה לחניה אישית, אולם היא תהיה תלויה על החלטת המועצה או הרשות המקומית.

מקום חניה אישי לנכה יינתן כדי לסייע בנגישות מקום מגוריו או עבודתו של הנכה. על פי הוראות החוק, החניה תמוקם עד כ-200 מטר מבית המגורים, ורק במקרים חריגים כאשר אין אפשרות לבצע זאת, ניתן יהיה למקם את החניה במרחק שלא יעלה על 400 מטר. במידה ומדובר על מקום חניה אישי ליד מקום העבודה, על הנכה לצרף לבקשת החניה גם אישור ממקום העבודה החתום על ידי המעסיק.

הדרישות הקיימות ממקום חניה אישי לנכה

חניה אישית, אשר חייבת להיות ממוקמת במקום נגיש, תסומן בצבע ועל ידי תמרור בולט. על עמוד החניה יסומן מספר הרכב, ובאם קיימות מגבלות של שעות או ימים, על פי החלטת הרשות. חניה אישית לא יכולה לחסום תנועה של כלי רכב, עוברי אורח וכיסאות גלגלים. בנוסף, לא יינתן אישור לחנייה אישית כאשר קיימת חניה פרטית בביתו של הנכה, או בחניון הבניין בו הוא גר.

מקום החניה יהיה תקף כל עוד תג הנכה הינו בתוקף וכל עוד לא נעשו שינויים בהוראות הרשות המקומית, או בתוקף האישורים הרפואיים הנדרשים. עבור דרישות ספציפיות, למשל בדבר גודל החניה ורוחבה, יש לשאול באופן ספציפי את הרשות המטפלת, ולהגיש את המסמכים הנדרשים לשם הוכחות.

אנו בחברת אופקים מתמקצעים במימוש זכויות, לרבות אישורי מקום חניה אישי לנכה. נשמח לסייע לכם בתחום זה ובנושאים קשורים נוספים, למען רווחתכם.

כתיבת תגובה