סימון חניה לרכב נכה ליד הבית נועד כדי להנגיש את מקום מגוריו של הנכה ולהקל על התניידותו במרחב הציבורי. את הבקשה לסימון חניה יש להעביר לרשות המקומית, אשר תקצה ותסמן את החניה במימונה המלא.

למה נועד סימון חניה לרכב נכה ליד הבית?

בעוד ישנו שיח ער על נגישות והתחשבות בנכים ומוגבלים בתנועה, הרשות המקומית מחויבת לשמור על מקומות חניה ייעודיים, אם יש צורך בכך. המטרה הראשונה לסימון חניה לרכב נכה היא לסייע לנכה להגיע למקום מגוריו, ללא סיכון להחמרת מצבו. מטרה נוספת לסימון חניה שמורה היא כדי למנוע מאחרים, אשר אינם זקוקים לחניה קרובה להשתמש בה לטובתם האישית.

באמצעות סימון חניה לרכב, מוודאת הרשות שהחניה הינה שמורה וכל עוברי הדרך מודעים לכך. הסימון ייעשה באמצעות צבע החניה ותמרור ברור אשר יכלול את מספר הרכב, והגבלות נוספות אם ישנן של שעות וימים. מיקום החניה ייעשה על פי החלטת הרשות ושיקול דעתה, ובלבד שהיא תוכל לעמוד בקריטריונים המקומיים והחוקיים.

איפה תסומן חנית נכה?

כדי לאפשר ולהנגיש את מקום המגורים, יש למקם את החניה כ-200 מטר ממקום המגורים. במקרים בהם לא יתאפשר סימון חניה במרחק זה, ניתן יהיה למקם אותה במיקום מרוחק יותר, שלא יעלה על 400 מטר ממקום המגורים. החניה תסומן במקום אשר לא מפריע לתנועה הקיימת, בין אם מדובר על כלי רכב, הולכי רגל או אנשים נכים נוספים המתניידים עם כיסאות גלגלים.

כמו כן, לא תסומן חניה במרחב הציבורי עבור אדם אשר יכול להחנות את ריכבו בחניה פרטית בביתו, או שקיימת עבורו כבר חניה בחניון מקום מגוריו. בכל מקרה, לשם בקשה לסינון חניה לרכב נכה, יש להגיש לרשות המקומית את כל המסמכים הנדרשים, לרבות תג נכה ואישור על שיעורי נכות של 90%. על הרשות להגיב לדרישה זו במהלך 60 יום ולבצע את הסימון לאלתר.

חברת אופקים, מתמחה במימוש זכויות ובכל הקשור לסימון חניה לרכב נכה ליד הבית. נשמח לסייע לכם בבקשות השונות, ובמהלך הדרך עד לאישור המצופה.

כתיבת תגובה