על פי החוק בארץ, ניתן לבקש ולקבל תג נכה ממשרד הרישוי. כמובן, הדברים נעשים לאחר הגשת בקשה מנומקת המאומתת על ידי מסמכים שונים. את התג, יש לצמיד לשמשת הרכב המשמש את הנכה, בין אם הוא נוהג בו ובין אם לאו. הקדמה הטכנולוגית מאפשר להגיש בקשה באופן המקובל או להגיש פניה מקוונת בנושא תג נכה. נציג כעת את הדברים כפי שהם כיום.

מה הכוונה של פניה מקוות בנושא תו נכה

חברת אופקים המתמחה בסיוע למימוש זכויות עבור אוכלוסיית הנכים והמוגבלים, מקבלת פניות רבות מהציבור בנושא תג נכה. לחברה פונים במגוון דרכים, באופן טלפוני או בווטסאפ וניתן להעביר גם פניה מקוונת בנושא תג נכה. בנוסף, כדאי לדעת שגם את הבקשה עצמה ניתן להעביר באופן מקוון. במשרד הרישוי אפשר כך להעביר את המסמכים השונים ולכאורה מדובר בבשורה חשובה. אך גם במקרה הזה, כפי שמקובל בבירוקרטיה הישראלית, הדברים רחוקים מלעבוד באופן חף מבעיות.

בלי מסמכים לא מקבלים את התג

גם כאשר מגישים פניה מקוונת בנושא תג נכה לא מדובר פשוט על העברת בקשה וקבלת אישור לתו. יש צורך להעביר בקשה מפורטת, עם כל המסמכים השונים והמשונים שדרושים במשרד הרישוי. יש אישורים לנכי צה"ל ולעיוורים ולנפגעי פעולות טרור ונפגעי איבה. עשויים להידרש אישורים שצריכים להוציא מהביטוח הלאומי, בין אם הנכים זכאים לקצבת נכות ובין אם לאו. גם אישורים רפואיים המעידים על הניידות עשויים להידרש כדי לקבל את התו.

כלומר, כל הרעיון הוא שאת כל אותם האישורים והמסמכים, במידה והם אכן נמצאים ברשות הנכה, יגיעו בצורה מקוונת. הבעיה היא שלא תמיד אפשר להיות בטוחים שכל מה שנחוץ אכן הגיע. כמו כן, יש צורך להעביר את כל המסמכים כשהם סרוקים ביחד משום שזו נחשבת לבקשה אחת. קל? אם שואלים את הציבור, בהחלט לא. פשוט? ההפך. זו בירוקרטיה מסובכת. 

זקוקים לתהליך פשוט יותר בהוצאת תג נכה? מתקשים להשלים את חידוש התו, אם קיבלתם בעבר תו זמני?  זה הזמין להיעזר במומחים של חברת אופקים. קבלו סיוע בהוצאת התג במהירות וללא ביורוקרטיה.

כתיבת תגובה