לא כולם יודעים, אך יש מקרים רבים אשר בהם העובד הפסיק את העבודה שלו במהלך השנה מכל סיבה שהיא או שהוא החליף מקום עבודה, ייתכן מאוד שבמקרים כאלה העובד יהיה זכאי ליהנות מהחזרי מס בגין הזמן שהוא לא עבד או בשל הפרשי השכר בין מקום עבודה אחד למשנהו.

רבים הם האנשים שזכאים ליהנות מהטבה כזו של החזר מס והם לא משים אותה רק בגלל חוסר ידיעה. כך שהרבה מאוד כסף יורד לטמיון מידי שנה בשעה שאנשים יכלו ליהנות מאותם הכספים.

מה גורם לעיוותים בכל מה שקשור לתשלומי מס?

כל עובד יודע שמידי חודש בחודשו מופרש משכר החודשי שלו סכום כסף שעובר באופן אוטומטי למס הכנסה. עבור עובד שכיר הדבר אפילו לא תמיד ידוע. כל עובד יש לו דרגת מס ולרוב גם נקודות זיכוי במס אשר אליהם הוא עשוי להיות זכאי. כמו מספר ילדים, טיפול באדם נטול יכולת וכן הלאה.

רשות המיסים עורכת תחשיב שנתי של תשלומי המס וכך יוצא לא פעם שהעובד משלם בעצם יותר מס מכפי שהוא חייב. כמו במרים אשר בהם הוא לא עובד במשך כל השנה או שהוא מחליף מקום עבודה וכן הלאה.

בגלל שהמדינה ורשות המיסים מכירים בעיוותים הללו שנוצרים בעקבות התשלומים החודשיים השרירותיים ביחס לתחשיב השנתי, על כן הם הגדירו כמה וכמה תנאים אשר אלו מאפשרים לקבל החזרי מס בגין הפסקות עבודה מכל סוג.

מתי אפשר לקבל החזר מס בגין הפסקת עבודה?

ישנם מספר קריטריונים שנקבעו על ידי רשות המיסים בנוגע להפסקות עבודה אשר בגינן אפשר יהיה ליהנות מהחזרי מס.

  • התפטרות או פיטורין – עובד שהתפטר או פוטר יוכל לקבל החזרים על הזמן בו הוא לא עבד.
  • חל"ת – עובד שיצא לחופשה ללא תשלום למשך יותר מחודש. אורך החופשה לא ישפיע על ההחזר ובלבד שהעובד עבד לפחות חודש אחד במהלך השנה.
  • ימי מחלה – עובד שניצל את ימי המחלה יוכל לבקש גם כן החזר מס על הימים בהם לא עבד בשל חופשת מחלה.

כתיבת תגובה