החל משנת 2005, הרי שכל מי שסיים לימודים לתואר שני במוסד מוכר להשכלה גבוהה, זכאי לאחר סיום הלימודים לחצי נקודת זיכוי ממס.

מי שסיים את לימודיו בשנת 2014 יהיה זכאי להטבה דומה למשך שנה אחת. הוא יוכל לממש את ההטבה הזו בשנת המס שלאחר סיום הלימודים או בשנה שאחר כך.

יש מקצועות המחייבים התמחות ועל כן יהיו עובדים שירצו לנצל את ההטבה לאחר שישלימו את התואר או לשנה שלאחר סיום ההתמחות.

מה שווי ההטבה בפועל?

למעשה מדובר בהטבה שהיא בשווי של 1,308 ₪ כאשר מדובר בסכום חודשי של  109 ₪.

כדי לממש את הזכות יש למלא טופס 101 ואותו מוסרים לידי המעסיק בטרם מסתיימת שנת המס.

בנוסף לכך יש למלא טופס 119 אליו מצרפים אישור זכאות לתואר אקדמי ממוסד הלימודים. את הטפסים מוסרים ישירות לידי פקיד השומה על ידי טופס 119 כאשר אחיו מצרפים אישור זכאות לתואר אקדמי מטעם מוסד הלימודים. פקיד השומה מנפיק אישור זכאות על חצי נקודה אותו יש למסור למעסיק.

לאחר שחלפה שנת המס, עדיין אפשר להגיש בקשה לצורך קבל החזר מס. את הבקשה מגישים לפקיד השומה אליה משתייכים ואפשר לבקש ולקבל החזרים עד שש שנים אחורה.

מהם המקצועות שמחייבים התמחות?

יש מקצועות שהם מחייבים התמחות לצורך העיסוק במקצוע. כמו למשל, ראיית חשבון, עריכת דין וכו'.

חשוב שכל אחד יעשה את החשבון שלו ויבדוק מתי הכי משתלם לו לקבל את ההטבה וליהנות ממנה בפועל. כי יש מקרים אשר בהם העבודה בשלב שלפני ההתמחות היא בשכר נמוך יחסית כך שהא פטורה בכל מקרה מתשלומי מס וחבל לנצל את ההטבה על השנה הזו.

חשוב לדעת –

  • ההטבה היא רק במקרים של תואר שני.
  • ההטבה היא בגין לימודים לתואר אקדמי במוסד להשכלה גבוהה שנמצאת בישראל. לימודים אקדמיים בחו"ל אינם נחשבים לצורך זיכוי בתשלומי מס.
  • ההטבה היא אך ורק לתושבי ישראל בלבד. היא מתווספת ל2.5 נקודות זיכוי אותן מקבלים תושבי ישראל.

בכל מקרה של קושי לבדוק את הנושא, ניתן להיעזר במומחים בתחום זה.

כתיבת תגובה