כל אזרח משלם מיסים, לעיתים בלי שהוא כלל יהיה מודע לכך. אז כל עוד מדובר אכן בסכומי המס בהם הוא חייב, הכול טוב ויפה. אך כאשר כבר מדובר בתשלומי מס שהוא לא באמת צריך לשלם אותם, שם צריך ללמוד איך לדרוש ולקבל את ההחזרים על המיסים ששולמו לחינם.

כך למשל אדם המטופל בילד עם ליקויי למידה או כזה הלומד במסגרת לחינוך מיוחד, הרי שהוא יהיה זכאי לקבל החזרי מס.

הורה לילד עם עיכוב התפתחותי עשוי ליהנות משתי נקודות זכות ממס הכנסה. שווי ההטבה עשוי להגיע עד לסכום של 5,232 ₪ לשנה. (436 ₪ לחודש)

ניתן להגיש בקשה להחזרי מס עד שש שנים אחורה מעת תאריך הבקשה.

ההתמודדות עם ילד מיוחד

ההתמודדות עם ילד מיוחד היא התמודדות יומיומית לא פשוטה. מדובר בהתמודדות מנטאלית, התמודדות טכנית וגם התמודדות כלכלית. כי ילד מיוחד דורש הוצאות מיוחדות ולא תמיד קל לעמוד בכל ההוצאות האלו. האפשרות לקבל החזרי מס וליהנות מהטבות מס מסייעת ולו במעט לצלוח את ההתמודדות המורכבת הזו.

חשוב לדעת כי החזרי מס זה בעצם כסף שממתין לעובדים ששילמו את המיסים במשך כל השנה בסכומים שעלו על הנדרש.

איך מגישים בקשה להחזר מס?

לצורך קבלת החזר מס בגין ילד שלומד בחינוך מיוחד יש לפעול על פי ההוראות של רשות המיסים. אם הסיבה לחינוך המיוחד היא נכות, הרי שיש צורך להגיש אישור על נכות. אם הסיבה היא אחרת, יהיה צורך באישורים אחרים.  ילד שעבר אבחון וזה מה ששלח אותו לחינוך המיוחד, הרי שהאבחון יהיה האישור לכך שהילד לומד בחינוך מיוחד ואותו יהיה צריך להגיש עם הבקשה להחזר מס.

נעזרים באנשי מקצוע

לא תמיד קל להתמודד עם כל הבירוקרטיה הסבוכה. על כן אם אתם לא בדיוק יודעים מה עליכם לעשות על מנת לקבל את החזרי המס המגיעים לכם, פנו אל רואה חשבון או אל יועץ מס שיסייע לכם להגיש בצורה מסודרת את הבקשה שלכם לקבלת החזרי המס המגיעים לכם על פי חוק.

כתיבת תגובה