תג רכב נכה מאוד חשוב לאנשים נכים, לצורך ניהול חיים עצמאיים יותר, חופשיים יותר, כמה שיותר כמו כולם. התג מותר לשימוש רק ברכב של האדם הנכה או ברכב המשמש אותו, בליווי של נהג מורשה. אך מה קורה כאשר אדם בעל מוגבלות בניידות צריך להשתמש ביותר מרכב אחד, או להחליף מדי פעם את הרכב המשמש לנסיעה? מיד נסביר מה כרוך בהוספת רכב נוסף, עבור תג קיים שכבר אושר.

הוספת רכב לתג קיים, יותר פשוט מכפי שחשבתם

על מנת להוסיף רכב נוסף לתג נכה קיים, כבר אין שום צורך להגיע לרשות כזאת או אחרת, אין צורך לכתוב מכתב למשרד התחבורה או להגיע לסניף הקרוב. כל מה שצריך לעשות זה להגיש בקשה אונליין (מקוונת) או להיעזר לשם כך בסניפי דואר ישראל. ניתן להגיש בקשה דיגיטלית בעזרת זיהוי במערכת הלאומית. המערכת מאובטחת ומאפשרת להעביר בקשה ולקבל תשובה במייל. 

מערכת תגי החניה כפי שהיא כיום, מכירה באפשרות להשתמש בשני רכבים שונים, על סמך תג נכה אחד ויחיד. שימו לב שזה נכון גם כאשר אחד הרכבים או שניהם כלל אינם רשומים על שמו של הנכה. גמישות מפתיעה כזאת שאין כמותה רבות בישראל, מאפשרת לנכים להשתמש בכלי רכב שונים בהתאם לצרכים או לנסיבות המשתנות ביום יום. זה במיוחד רלוונטי למשל כאשר לעיתים הנכה נוהג בעצמו ולעיתים מסיעים אותו ברכב של בן משפחה או מלווה מורשה.

איך אפשרי תג אחד עם שני רכבים

מבחינה מעשית, התאפשר כיום להשתמש בתג נכה אחד עבור שני רכבים, לאור הרפורמה המקיפה וההיבטים הטכנולוגיים העדכניים. שימו לב שכיום התג שמקבלים הנכים לא צריך להכיל את מספר הרכב זה או אחר. כלומר, אין צורך להמתין להזמנת תג חדש בכל עדכון של שימוש ברכב, החלפת רכב וכדומה אלא רק לעדכן כחוק. על פי חוק, מוגדר כי נכה יכול להשתמש בשני רכבים, כל עוד הוא עצמו משתמש ברכב (בין אם לבדו ובין אם ביחד עם נהג, מלווה, בן משפחה או מישהו אחר).

כתיבת תגובה