תו נכה

תו נכה הוא תו שמתיר לאדם נכה או למלווה של אדם נכה לחנות במקומות המיועדים לנכים, או במקומות שהחנייה אינה מותרת בהם. השימוש בתג מותר כאשר הנהג הוא הנכה עצמו, או כאשר המלווה נוהג ברכה והאדם הנכה נמצא ברכב בלבד. המטרה של הנפקת תו זה הוא הקלה על הניידות של הנכה, ועל ההתמודדות היומיומית שלו ושל האנשים הסובבים אותו. אפשר לקבל תג חניה אחד עבור שני כלי רכב, אם שני הרכבים משמשים להסעת הנכה.

למי מגיע תו נכה

תג חניה לנכה מיועד לאנשים שסובלים ממחלה או מספר מחלות שבגינן הם מתקשים בהליכה, תנועותיהם מסוכנות לבריאותם או שהם מרותקים לבית, וזאת לפי דוחות רפואיים עדכניים שמעידים על המצב הבריאותי שלהם.

האם לחולה דמנציה מגיע תו נכה

מחלות דמנטיות הן תסמונת של ליקויים בתפקודים הקוגניטיביים וההתנהגותיים, וכשל בתפקוד היומיומי  של החולה. הפגיעה נגרמת לזיכרון, לדיבור והשפה, ליכולת ההתמצאות והתנועה, והחולה נהפך עם הזמן לתלוי לחלוטין בעזרה של בני משפחתו או המטפלים בו בפעולות הכי בסיסיות לקיומו, ולכן לחולי דמנציה מגיע תו נכה.

איך מקבלים את התו?

אם הביטוח הלאומי קבע אחוזי נכות של 60% או יותר לחולה הוא יכול לקבל את התו. אם  לאדם לא נקבעו אחוזי נכות על ידי המוסד לביטוח לאומי אז קבלת התו לא נעשית באופן אוטומטי, ועל החולה או בני משפחתו להגיש בקשה לוועדה המומנה מטעם משרד הרישוי. הבקשה צריכה לכלול את המסמכים והדוחות הרפואיים שמעידים על המצב הרפואי שלו, והוועדה תחליט אם היא מאשרת את תו החניה לנכה או לא. למרבה הצער התנאים והקריטריונים של הוועדה לא מפורסמים לציבור, ולכן אין לדעת בדיוק מה הם בודקים באמת, ולכן עליכם לוודא שהמסמכים שהגשתם מפורטים ורבים ככל שאפשר שיכסו את כל המידע הנחוץ על המצב הבריאותי, ועל רמת התקדמות המחלה.

מה קורה אם הוועדה דוחה את בקשת תו הנכה

אם הוועדה דוחה את הבקשה שלכם אתם יכולים להגיש ערעור ולהגיש בקשה מחדש.

כתיבת תגובה