תו נכה

תג נכה הוא תג מוענק לבן אדם נכה כדי להקל על הניידות שלו. התג מאפשר לרכה של הנכה, בין אם החולה הוא נהג או נוסע, להחנות בקלות במקומות שהמדינה מקנה לנכים, או במקומות שהחנייה אסורה בהם. התג מוענק לאנשים שמגובלים בניידותם בגלל מצב בריאותי, אנשים שזקוקים לכיסא גלגלים, אנשים שתנועה יכולה לדרדר את מצבם הבריאותי, אדם בעל אחוזי נכות בשיעור 60 % או יותר שניתנו על ידי המוסד לביטוח לאומי, או כל אדם בעל מצב בריאותי מסוים שמשרד הרישוי אישר לו תג נכה וזאת לפי קביעת ועדה ניידות (משרד הבריאות).

המצבים הבריאותיים שבגינן ניתן לבקש תג נכות הם:

עיוורון, זיקה לכיסא גלגלים, מחלות שמשפיעות על תפקוד הרגליים, מחלות נשימתיות, מחלות לב, סרטן, מחלות אורטופדיות, מחלות נוירולוגיות, מחלות דם, ועוד.

תג החניה מונפק בצורת כרטיס קשיח, שצריך להצמיד אותו בזמן החניה לחלון הקדמי מצד שמאל של הרכב או לחלון הצדדי שמצד הנהג – בצורה שהיה אפשר להבחין בו באופן ברור.

בקשת תג נכות

הבקשה צריכה להיעשות על ידי מילוי טפסים מתאימים, וצירוף מסמכים רפואיים שמעידים על המצב הבריאותי ממנו סובל החולה. הבקשה צריכה להיות מוגשת למשרד הרישוי, והטיפול בה לוקח בדרך כלל כמה שבועות. משרד הרישוי אינו מיידע את הציבור בתנאים שהוא בוחן לפיהם את הבקשות. אם הבקשה לא מאושרת יהיה ניתן לערער. המשרד לא מזמין את החולה באופן אישי, והקביעה נעשית לפי המסמכים שמוגשים בלבד.

האם ניתן להנפיק שני תגי נכה לנכה

אם לנכה יש שני רכבים שמשמשים להסעתו, יהיה אפשר להנפיק תג עבור שני כלי רכב.

חשיבות הייעוץ עם מומחה

המומחים שלנו הם בעלי ידע ומקצועיות שיאפשרו ביצוע הצלבה מדויקת בין מצבו הרפואי של החולה לבין הקריטריונים של משרד הרישוי, והם נלקחים בחשבון בבניית התיק הרפואי של החולה. בנוסף לכן למשרד הרישוי לא בודק פיזית את האדם, לפיכך הוא מסתמך על המסמכים שהוגשו בלבד. הידע והמקצועיות שלנו יעזרו לכם בהשגת התג במהירות.

כתיבת תגובה