מחלות דמנטיות הם מחלות נפוצות מאוד אצל קשישים, והם יכולים להפוך את החיים שלהם ושל בני המשפחה שסובבים אותם לקשים. מחלות אלה פוגעות במערכת העצבים של החולה, ומשפיעות באופן הדרגתי על הזיכרון שלו, על יכולת הדיבור, על יכולת התקשורת עם העולם החוץ, והיא תגרום לו לאיבוד יכולת ההתמצאות. מחלות דמנטיות מצריכות עזרה וסיוע מהמקורבים של החולה, כיוון שעם הזמן האדם ייהפך לתלוי לחלוטין.

תו נכה

אחת מהצעדים שנוקט בהם המדינה כדי לעזור לחולים ובני משפחותיהם להתמודד עם הקשיים שמציבה המחלה היא הענקת תו נכה לחולים מתקדמים. תו החניה מאפשר להחנות את הרכב שמסיע את החולה בקלות במקומות המיועדים לרכב נכה. החנייה אפשרית לנכה כאשר הוא נוהג בדרך, או כאשר מקורב מסיע את הנכה ברכב המיועד לכך. תו הנכה לא ניתן באופן אוטומטי לחולה, אלא יש להגיש בקשה מפורטת כדי לקבל אותו.

בקשת תו נכה- איך עושים תו נכה לחולה דמנציה

תו הנכה ניתן על ידי משרד הרישוי שממונה על הנפקת תווים אלה. כדי לקבל את התו על החולה להיות מוכר על ידי הביטוח הלאומי כנכה בעל אחוזי נכות בשיעור 60% לפחות, או יש להגיש בקשה לוועדה פנימית של משרד הרישוי שתקבע את הזכאות לתו. בבקשה מצרפים טפסים מתאימים ומסמכים רשמיים ועדכניים על מצב הבריאותי של החולה שמסבירים את המצב שלו והמחלה שהוא סובל ממנה. העובדה שהתנאים של הוועדה שלפיהם היא שופטת את הבקשה אינם ידועים למגישים עלולה לסבך את ההליך. מה שבטוח הוא ככל שהבקשה תהיה מפורטת יותר ושהיא תכלול מספר גדול ש מסמכים רפואיים ככל שהסיכויים שהבקשה תאושר יעלו גם הם. 

סיוע בהשגת תו נכה לסובלים מדמנציה

אם בן אדם קרוב אליכם סובל מדמנציה, או אם אתם צריכים עזרה או סיוע בקבלת תו נכה ? אתם מוזמנים ליצור קשר עם המומחים שלנו, שיספקו לכם את כל המידע החיוני כדי שתוכלו להגיש בקשה טובה לתו נכה, וכדי שהיא תאושר על ידי הוועדה הממונה.

כתיבת תגובה