איך אפשר לקבל תו נכה ומי זכאי לו

אנו יודעים שנכים בכיסאות גלגלים מתקשים בניידות וזקוקים למקום חניה מיוחד השמור להם. הם זקוקים לכך ליד ביתם וגם, כמובן, במקומות ציבוריים, ליד מרכזי קניות ובילוי, ובאתרים נוספים. 

אך למעשה, קיימות מגוון בעיות רפואיות שיכולות לגרום לקושי בניידות ולצורך בקבל תג נכה לחנייה. עיוורים, חולים במחלות לב במצבים שונים ומתקדמים של המחלה, בעלי מחלות ריאה כרוניות המתקשים בהליכה, חולים במחלות שלד ושריר שונות, חולי סכרת שהמחלה גרמה להם מגבלות ניידות – כל אלה זכאים לקבלת תו נכה על פי הקריטריונים הברורים של משרד התחבורה. 

מקרים נוספים הם חולים באוטיזם, אפילפסיה, מי שעברו השתלת איברים, חולי אלצהיימר ואנשים במצב סיעודי. אנשים אלו נפגעו ברמת הניידות שלהם כתוצאה מהמחלה, וזקוקים לרכב על מנת להתנייע ולחניית נכים.

בנוסף, חולים בעלי אישור נכות שהם נפגעי פעולות איבה או נכי צה"ל, זכאים גם הם לפנות ולקבל תג נכה. 

איך מקבלים את תג הנכה

קבלת תג נכה אינה משימה פשוטה עבור חולים רבים, גם אם מצבם עונה על הדרישות הרפואיות של משרד התחבורה. כלומר, גם אם חולים באחת המחלות שהוזכרו לעיל מוגבלים בניידותם – הם צריכים לעבור אישור של ועדה מיוחדת של משרד התחבורה שתבחן את מצבם הרפואי ותאשר או תדחה את בקשתם. 

את הבקשה מגישים על ידי מילוי טפסים באופן מקוון או בשליחה בדואר למשרד התחבורה. יש לציין כי תו הנכה ניתן באופן זמני ומוגבל, בהתאם למצב החולה – או לצמיתות, במקרים אחרים. 

כאמור, יש לצלוח את אישור הועדה על מנת לקבל את תו הנכה. במקרים בהם הועדה דוחה את הבקשה, ניתן להגיש ערעור. הדבר יכול לקחת אנרגיה רבה ומשאבים רבים, ולמרבה הצער – במקרים רבים הוועדה אינה מאשרת את הבקשה גם במקרה שהחולה עומד בתנאים.

לכן, נכים רבים ובעלי מוגבלויות בוחרים להסתייע בשירות מקצועי של חברה, כמו חברת "אופקים", שתעזור להם במימוש הזכויות שלהם במהירות המרבית ועם כמה שפחות בירוקרטיה. חברת "אופקים" מתמחה בייצוג מול משרד התחבורה וההסתייעות בה יכולה להבטיח את ההצלחה והמהירות של קבלת תג הנכה. 

כתיבת תגובה