הזכויות המגיעות לבעלי תג נכה

אנשים רבים זקוקים לזכויות שמקנה תג הנכה לרכב. החל מאנשים הסובלים מעיוורון, מפגיעות נוירולוגיות או אורתופדיות ברגליים, ועד לאנשים הסובלים ממגוון מחלות המגבילות את היכולת לנוע בחופשיות. מחלות אלה יכולות להיות פיזיות – כמו אפילפסיה או מחלות לב וריאה, וגם מחלות בעלות אופי נפשי יותר. לעיתים גם הסובלים מפוסט טראומה או ממחלות פסיכיאטריות שונות מאובחנים ככאלו שאינם יכולים לנוע באופן עצמאי וזקוקים לליווי צמוד של רכב על מנת לשמור על בריאותם. 

ההתמודדות עם בעיה רפואית היא אתגר גדול מאוד בפני עצמו, ולכן אם ניתן להקל על חיי החולה באמצעות קבלת תג נכה והזכויות המשתמעות ממנו  – הדבר משמעותי מאוד עבור איכות החיים שלו.

מהן הזכויות שמקנה תג נכה

תג הנכה עצמו, מאפשר לנכה אוו לבעל המגבלה הרפואית לחנות במקומות חניה מסומנים לנכים ובכל מקום, למעשה, שיצטרך, במידה ומתקיימים כמה תנאים. התנאים הם שאין בסביבה מקום חניה פנוי לנכים ושהעמדת הרכב אינה חוסמת או מסכנת את התנועה ברחוב בשום צורה. בהתקיים תנאים אלו, בעל תג הנכה זכאי לחנות בכל מקום שיצטרך. 

התג ניתן לצמיתות, במקרים בהם המגבלה היא כרונית ואין ככל הנראה אפשרות שמצב זה ישתנה בעתיד. במקרים בהם קיימת אפשרות להחלמה ושיפור במצב היכולת לנוע ולהתנייד באופן עצמאי, תג הנכה ניתן לתקופה מוגבלת של שנה עד שלוש שנים – ויש צורך לחדש את הזכאות לאחר פרק זמן זה. 

זכויות נוספות שמקנה תג הנכה הן קבלת מקום חניה שמור מסומן ליד ביתו במקרה הצורך, ופטור מאגרות רישוי למיניהן.

מימוש הזכויות של תג נכה

למרות שהתנאים לקבלת התג ברורים ומובחנים על פי תקנות משרד התחבורה – יש פער במציאות בין העמידה בתנאים לבין קבלה של התג בפועל. המסע לעבר קבלת התג יכול לעבור דרך בירוקרטיה מורכבת ומיותרת, ובקשות נדחות במקרים רבים. 

מה שיכול לסייע בהקטנת המאבק בבירוקרטיה של המדינה, ובהשגה מהירה ובטוחה יותר של תו הנכה וזכויותיו, הוא הסתייעות בחברה למימוש זכויות רפואית. חברת "אופקים" מתמחה באופן ספציפי באישור קבלת תו נכה לרכב והזכויות שהוא מקנה. את הבקשה כדאי מאוד להגיש באמצעותה – על מנת שהאנרגיה האמתית תישמר להתמודדות החשובה עם האתגרים הרפואיים שעומדים בפני מגיש הבקשה.   

כתיבת תגובה