חנייה עם תג נכה? לא בכל מקום

חנייה עם תו נכה היא הכרח עבור חולים רבים. חולים אלו, המוגבלים במידת יכולתם לנוע באופן עצמאי, נסמכים על החניות המסומנות לנכים כאשר הם מגיעים למקומות ציבוריים. 

עבור אנשים שאינם מוגבלים בניידותם, מאוד טבעי לחנות היכן שהם רוצים. כאשר קיימת מוגבלות בתנועה – עקב פגיעה ברגליים או בעיה בריאותית אחרת – מציאת מקום חניה הופכת למשימה מסובכת לעיתים. זה נכון בייחוד מאחר וישראלים רבים אינם מכבדים את הוראות החוק וחונים במקומות המיועדים לנכים גם כאשר אין להם תג נכה לרכב. 

בנוסף, נכים רבים מעידים שאין מספיק מקומות חניה מונגשים ושמורים לנכים במקומות ציבוריים רבים ברחבי הארץ. זוהי התמודדות נוספת ומיותרת עבור מי שכל מעבר ממקום למקום הוא אתגר עבורו.

אתגר קבלת תו הנכה

קבלת תג נכה לרכב אמורה היתה לפתור את המצוקות האלו של חולים ונכים. אך במפתיע, גם אם אדם כיום זקוק לתו נכה ומוגבל ביכולתו לנוע ללא סיכון לבריאותו – הוא עלול להיתקל בקשיים רבים בטרם יוכל לקבל תו נכה למכונית שלו.

מאחר וחובת ההוכחה מוטלת על מבקש הבקשה, הוא צריך להוכיח למשרד התחבורה שהוא זקוק לתג הנכה. כלומר, שהוא נכה עם פגיעות ברגליים או שעקב בעיה רפואית נפגעה יכולת ההתניידות שלו. 

חולים אלו, שבדרך כל מתמודדים עם אינספור אתגרים בריאותיים, צריכים לא פעם להיאבק על מנת להצליח ולשכנע את הוועדה של משרד התחבורה כי הם זכאים לתו הנכה. 

המשרד דוחה בקשות רבות מדי שנה. זאת למרות כי בקריטריונים לקבלת תג הנכה מופיעה רשימה ארוכה של מצוקות רפואיות שיכולות להצדיק קבלת התו. בין השאר מדובר באפילפסיה, שטיון, חולים סיעודיים, מחלות פסיכיאטריות מסוימות, כשלים בלב או בריאות, בעיות מבניות בשלד ועוד.

משימת השגת תג הנכה עלולה להיות כרוכה בבירוקרטיה רבה והחולים עומדים בפני האפשרות שיקבלו תשובה שלילית ממשרד התחבורה. הפתרון המומלץ ביותר עבור החולים הוא פנייה לחברה שתייצג אותם מול הרשויות ותעזור להם לממש את זכויותיהם. זהו מסע שלא מוכרחים לעשות לבד. חברת "אופקים" מתמחה במתן ייצוג במקרים אלו ותשמח לעמוד לרשות כל אדם המבקש לקבל תג נכה מהמדינה.

כתיבת תגובה