חנייה עם תג נכה? לא בכל מקום

בישראל חיים נכים רבים. עבור אנשים הסובלים ממגבלה ביכולת הניידות שלהם, דברים הנראים כפשוטים יכולים להיות מורכבים ביותר. כל יציאה מהבית, הגעה למקומות ציבוריים ומציאת חנייה בהם, הגעה למקומות שאינם מונגשים כיאות – אלו הן משימות מורכבות שדורשות מאמץ. במקרים רבים משימות אלה דורשות גם ליווי של אדם נוסף. 

מכיוון שלאדם המוגבל ביכולת ההתניידות שלו יש גם כך קשיים מרובים והתמודדות יום יומית – הוא זקוק להקלה בדמות קבלת תג נכה לרכב. 

תג הנכה יאפשר לו לחנות בכל מקום שיצטרך, בתנאי שלא תתקיים שוום הפרעה לתנועה. תו הנכה גם מקנה הנחות ופטורים מאגרות רישוי. כאשר לנכה יש תג בתוקף, הוא יכול להפחית מעט מעומס ההתמודדות שלו.

בקשה לתג נכה - התהליך

את הבקשה לתג נכה יכול להגיש כל אדם המוגבל בניידות שלו. תקנות משרד התחבורה דורשות שלאדם יהיה אישור נכה על פגיעה ברגליים או 60% לפחות של נכות רפואית שהוכרה בידי משרד הבריאות והמוסד לביטוח לאומי. 

את הבקשה ניתן להגיש באופן עצמאי באמצעות מילוי טפסים ושליחתם בדואר ישראל או באמצעות רשת האינטרנט. 

הגשת הבקשה עצמה אינה כרוכה בתשלום אגרה כלשהי. חשוב לדעת כי יש סיכוי לא מבוטל שהבקשה הראשונה שתוגש למשרד התחבורה לא תאושר. מקרה כזה יכול להיות עקב חוסרים בטפסים שהוגשו או כי הועדה המקצועית של משרד התחבורה קובעת כי המקרה הרפואי לא מצדיק קבלת תו נכה.

סיוע במימוש הזכויות

על מנת למנוע עוגמת נפש ותהליך בירוקרטי אורך ומיותר, כדאי לפנות לחברה כמו חברת "אופקים" – המסייעת במימוש הזכות לקבלת תג נכה. חברת "אופקים" מתחה במקרים אלו ובעלת ניסיון עשיר ומוכח בצליחת המסע אל עבר תג הנכה הנכסף. 

חומת הבירוקרטיה הישראלית עלולה להיות בלתי נעימה, ולא תמיד יש לכל אחד את האנרגיה והמשאבים הדרושים למאבק שכזה. כאשר מדובר באנשים המתמודדים עם סוגיות רפואיות מורכבות, הדבר נכון במיוחד. לכן מומלץ מאוד לקבל עזרה מקצועית בעניין זה – ולהגיש בקשה לתג נכה באמצעות חברת "אופקים" ולא באופן עצמאי וללא סיוע.

כתיבת תגובה