האם חולי אלצהיימר זכאים לתג נכה?

הרבה פעמים נראה לנו שבשביל תג נכה יש צורך בנכות מוטורית דווקא; אחרים סבורים שכל מחלה או נכות יכולה לזכות בתג נכה, אבל רק בתנאי שהיא עומדת על 60% נכות לפחות.
חשוב לדעת: כן, גם חולי אלצהיימר יכולים להיות זכאים לתג נכה. הזכאות שלהם תיבדק ע"י וועדה רפואית.

אבל החולה לא יכול לנהוג?

נכון, אבל מי שמטפל בו דואג גם לנייד אותו ממקום למקום, אם למרכז רפואי ואם לכל צורך וחפץ. כיוון שחולה אלצהיימר לא יכול לבקש את הבקשה בעצמו, המטפל שהוא בעל ייפוי כוח מבקש את הבקשה בשמו.

איך משיגים תג נכה לחולה אלצהיימר?

התהליך עלול להיות ארוך ומייגע, הוא דורש טפסים שונים כמו: בקשה לתג נכה וציון מספרי הרכב – הבקשה צריכה להיות חתומה ע"י הנכה; במקרה של אלצהיימר הנכה לא יכול לחתום והמטפל מגיש הבקשה צריך לשלוח טפסים של ייפוי כוח ואישור כניסתם לתוקף. טפסים נוספים הם מסמכים רפואיים רלוונטיים או אישורים מוועדות רפואיות, תעודות זיהוי, רישיונות רכב ועוד…

בקיצור, עדיף לפנות לחברה מקצועית שתנפק את תג הנכה במהירת ותחסוך לכם כאב ראש.

מהם היתרונות של תג נכה?

מחלת אלצהיימר היא מחלה קשה, החולה בה נתון בסיכון פיזי וסובל מבחינה נפשית. אך לא רק החולה כי אם כל סביבתו חווה אבדן טראומטי של יכולות, התמודדות מעיקה עם קשיים בתקשורת, חשש ודאגה לשלומו של החולה וכאב לראות בסבלו.

עם כל הקושי ודווקא בגללו, חשוב שיהיו חיים מלאים לצד המחלה; חיים הכוללים כמה שיותר התנסויות חיוביות כמו בילוי בפארק או מסעדה, השתתפות בסדנא או הופעה ואפילו אירועים משפחתיים או חברתיים. עם כל הקושי והמבוכה זה שווה את הכל, מרומם את הנפש ומאט את תהליך הניוון. 

לכן חשוב ואף קריטי שלחולה תהיה דרך נוחה להתנייד. כאשר תג נכה מבטיח נוחות התניידות מקסימלית:

  • חניה במקומות / זמנים של עומס
  • חניה נוחה ונגישה, מינימום שהות בחניון 
  • הפחתת אגרות רישוי

 

לכן, תג נכה לחולה אלצהיימר הוא כלי חשוב בשיפור איכות החיים שלהם ושל בני המשפחה. 

כתיבת תגובה