מהי תעודת עיוור או לקוי ראייה?

תעודת עיוור או לקוי ראייה ניתנת לאדם שסובל מעיוורון מוחלט או לקות ראייה קשה (ראייה מטושטשת מאוד גם עם משקפיים, עד 3/60 מטר; שדה ראייה בזווית של עד 20 מעלות).

איך משיגים את התעודה?

מהאתר של רשות הרש"ט (ראייה שמיעה וטכנולוגיה) מורידים את טופס הבקשה. ממלאים פרטים אישיים ומעבירים לרופא עיניים שימלא פרטים רפואיים ויחתום. מגישים את הטופס יחד עם תמונת פספורט.

למה תורמת תעודת עיוור או לקוי ראייה?

שירותי שיקום וזכאויות נוספות כמו פטור ממס, קצבאות ותג נכה, ניתנים לבעלי עיוורון ולקות ראייה קשה על ידי הצגת התעודה. במקום לעבור וועדה רפואית של המל"ל או מינהל המגבלויות, תהליך קל ופשוט חוסך בירוקרטיות ומאפשר לעיוור או לקוי ראייה להזדכות במה שמגיע לו.

תג נכה לעיוור

אחת ההקלות הניתנות לעיוורים ולקויי ראייה במאמץ להנגיש להם את המרחב הציבורי הוא תג נכה לעיוור.
חשוב לדעת שיש סוגים שונים של תגי נכה, למשל, תגים למי שמתנייד.ת בכיסא גלגלים מסומנים באופן שונה מתגי נכה לעיוורים.

אלו זכויות מקנה תג נכה לעיוור?

  • מי שאין לו חנייה על שמו יכול לקבל חנייה מסומנת עבורו בסמוך לביתו
  • חניות נכים המסומנות בחניונים ציבוריים
  • באין חניה פנויה ניתן לחנות במקומות אסורים
  • בחלק מהחניונים בתשלום, בעל תג נכה לעיוור יכול לחנות ללא תשלום
  • הפחתה באגרת רישוי ואגרת רכב

למה זה כל כך חשוב?

התניידות במרחב הציבורי היא משימה קשה לעיוורים ולקויי ראייה, משימה שכולה התמודדות. כדי שהמגבלה לא תהווה מחסום וניתן יהיה לחיות לצידה חיים מלאים חשוב שכל אדם המתמודד עם המגבלה יהיה מודע לכל הזכאויות שלה וינצל אותן במלואן. למשל, חשוב לדעת שניתן לקבל תג נכה לעיוור עבור שני רכבים, ששניהם משמשים את האדם העיוור. תג נכה מסייע גם לסביבה הקרובה שעוזרת לעיוור או לקוי הראייה בהתניידות ובנסיעות, מפחיתה צורך לשוטט במקומות מסוכנים כמו חניונים ומקילה על תשלומים שונים.

כתיבת תגובה