הנושא של תו נכה הוא אחד הדברים החשובים עבור נכים המעוניינים להתנייד בקלות ולשמור על שגרת חיים תקינה ככל הניתן, למרות המוגבלות. המומחים של חברת אופקים מימוש זכויות, עונים על השאלות הנפוצות ביותר בתחום, במטרה להעניק כמה שיותר מידע ראשוני אודות תג נכה.

מי מנפיק תו נכה לרכב?

משרד הרישוי הוא זה שבודק את הבקשות לתו נכה ומחליט על סמך הבקשה והמסמכים המצורפים לה על הנפקת תו נכה לבעל הרכב.

מי זכאי לתו נכה?

בגדול, כל מי שסובל מנכות או ממחלה קשה המשפיעה על יכולת התנועה שלו, זכאי לקבל תו נכה. גם נכי צה"ל זכאים לתו. מעבר לכך, יש מגוון רחב של מצבים רפואיים ואחרים שבגינם אפשר לקבל תו נכה. סוכרת, מחלות אונקולוגיות, מחלות לב, קרוהן, פרקינסון ומחלות נוספות, גם מזכות את בעל הרכב בתו נכה. בנוסף, קשישים עם דמנציה או אלצהיימר, הורים לילדים על הרצף האוטיסטי ואפילו בעלי נכויות נפשיות קשות, זכאים במקרים מסוימים לקבל תג נכה.

האם ניתן להגיש את הבקשה לבד?

בעיקרון כל אדם יכול להגיש את הבקשה בעצמו, בצירוף המסמכים והתיעוד הרפואי הרלוונטי ולקבל תו נכה לעד שני רכבים על שמו. בפועל, חלק מהבקשות נפסלות על-ידי משרד הרישוי, מה שגורם לעוגמת נפש, ירידה באיכות החיים של הנכה ועיכוב בניהול שגרת החיים. לכן, מומלץ להתייעץ עם חברה מקצועית דוגמת חברת אופקים המכירה את נהלי משרד הרישוי לעומק ומסייעת בתהליך הגשת הבקשה.

הגשתי בקשה עבור תו נכה והיא סורבה. איך ממשיכים מכאן?

במקרה של בקשות שסורבו מומלץ להגיש ערעור עם ליווי מקצועי של cartag, על-מנת למקסם את הסיכוי לקבל תו נכה לאחר הערעור.

האם עם תו נכה אפשר לחנות בכל מקום?

תג נכה מעניק זכויות הקשורות לחניית נכים פרטית וציבורית. יחד עם זאת ישנם כמה סייגים בחוק הקובעים שחניה במיקום המפריע משמעותית לתנועה או להולכי הרגל, גם חניה של רכב עם תו נכה אסורה.

כתיבת תגובה