פיברומיאלגיה (דאבת שרירים) היא מחלה קשה הגורמת לכאבים עזים ברקמות הגוף, השרירים, המפרקים ועוד. בנוסף, גורמת המחלה לתחושות תשישות ועייפות. עד לפני כמה שנים היה קושי גדול באבחון המחלה ולרוב תסמיניה יוחסו לתופעות אחרות או למצב הנפשי והרגשי. בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות למחלה וכחלק מכך, חולי פיברומיאלגיה יכולים לקבל תו נכה.

מדוע חשוב לקבל תג נכה?

תג נכה מאפשר להחנות בחניות נכים, אשר נמצאות תמיד בקצה וקרובות לדלתות ופתחים של בניינים, מוסדות ומבני ציבור. המטרה היא להפחית את המרחק בו בעל התו צריך לעבור מהרכב אל מקום יעדו וכשמדובר במחלה מכאיבה ומגבילה כמו פיברומיאלגיה, יש לכך חשיבות רבה.

הקריטריונים לקבלת אחוזי נכות בקרב חולי פיברומיאלגיה

המוסד לביטוח לאומי קבע 4 דרגות חומרה לפיהן מקבלים או לא מקבלים חולי פיברומיאלגיה אחוזי נכות:

  • מחלה ברמיסיה או מאוזנת – 0%
  • מחלה לא מאוזנת הדורשת טיפול רציף במשך שנה לפחות וגורמת למגבלה קלה בכושר העבודה – 10%
  • מחלה לא מאוזנת הדורשת טיפול רציף במשך שנה לפחות וגורמת למגבלה בינונית בכושר העבודה – 20%
  • מחלה לא מאוזנת הדורשת טיפול רציף במשך שנה לפחות וגורמת למגבלה קשה בכושר העבודה – 30%
  • מחלה לא מאוזנת למרות טיפול רציף במשך שנה לפחות וגורמת לאובדן מלא של כושר העבודה – 50% נכות

חולי פיברומיאלגיה -הגשת תו נכה

מכיוון שאף אחד מהמצבים לא מקנה 60% נכות ויותר, כל אדם חולה פיברומיאלגיה המבקש לקבל תו נכות צריך להגיש בפני משרד הרישוי מסמכים המעידים על מצבו הרפואי ועל כך כי הוא זקוק לתו נכה משום שהתניידות ללא רכב עלולה לפגוע במצבו הבריאותי. על-מנת לבנות את התיק היטב ולמקסם את הסיכויים לקבל תו נכה, כדי לפנות לחברה מקצועית המספקת ייעוץ וליווי. למשל, חברת אופקים. החברה מתמחת בבדיקת זכאות והגשת בקשות לתו נכה לרכב באופן שעומד בקריטריונים של משרד הרישוי. עם ליווי מקצועי גם חולי פיברומיאלגיה יכולים לקבל תו נכה ולנהל שגרת חיים וטיפולים תקינה השומרת על בריאותם ובתקווה גם משפרת את מצבם לאורך זמן.

כתיבת תגובה