נכים, בעלי מוגבלויות והסובלים ממחלות קשות המגבילות את יכולת התנועה שלהם, מקבלים ממשרד הרישוי תו נכה המעניק להם זכויות הקשורות לחניה והנחה על תשלומים עבור אגרת רכב. יש לכם שאלות על תו נכה? המומחים של חברת אופקים- המסייעים בתהליכי בקשה לתו נכה, כאן כדי לענות עליהן.

איפה כדאי להציב תו נכה ברכב?

נכים שיש ברשותם רכב או שני רכבים עם תו נכה, מתלבטים לפעמים היכן להציב פיזית את התו בתוך הרכב. המומחים של חברת אופקים מציינים כי חשוב לזכור כי המטרה היא שיהיה ברור כי לרכב יש תו נכה. אחרת, אם חונים בחניית נכים או במיקום שמותר לנכים ואסור לכלי רכב אחרים, עלולים לקבל דו"ח. לכן הכי כדאי למקם תו נכה בפנים הרכב, בצד של הנהג, כך שיהיה אפשר להבחין בו בבירור מבחוץ. לא מומלץ למקם תג נכה על החלון, משום שהוא עלול לעוף ולהיאבד כשפותחים את החלון. ניתן לרכוש מתקן פלסטיק ייעודי המתחבר עם טבעות ואקום לחלקה הפנימי של השמשה ובו ניתן להציב את התו תחת כיסוי שקוף השומר עליו.

גנבו לי את הרכב. איך אפשר להנפיק תג נכה חדש?

כדי לקבל שוב תג נכה, יש למלא טופס בקשה להנפקת תג נכה לאחר אובדן/גניבה/החזרת רכב שהושבת. הכוונה בסעיף האחרון הוא לרכב שהיה מושבת אחרי תאונה למשל, למשך חודש ימים או יותר. במקרה כזה, יש להגיש בקשה עבור תו נכה חדש למשרד הרישוי, אחרי שהרכב חוזר לכשירות.

אין לי נכות פיזית. האם אני עדיין זכאי לתו?

תג נכה ניתן גם לסובלים ממחלות קשות או ממצבים רפואיים ואחרים המונעים מהם תנועה מלאה. למשל, גם חולי סוכרת, לב, קרוהן, פרקינסון ועוד מחלות רבות אחרות, יכולים לקבל תו נכה. בנוסף, קשישים החולים באלצהיימר או דמנציה יכולים לקבל תג נכה וגם הורים לילדים על הרצף האוטיסטי, שעלולים לסכן את עצמם בקרבת רכבים נוסעים וזקוקים לכמה שיותר נגישות על אף כי הם לא בהכרח נכים פיזית.

כתיבת תגובה