בתקנות הביטוח הלאומי מתש"ע 2010, מצוינים פרטים לגבי הזכאות לקצבת ילד נכה, תנאי הזכאות ושיעורי הקצבה – להם זכאים ילדים החל מגיל 91 ימים ועד גיל 18 ו-3 חודשים (כאשר, ילדים עם ליקויי שמיעה ועם תסמונת דאון זכאים לקבלת קצבת נכות לילד, כבר מיום הלידה).
בין סוגי הלקויות בגינן ניתן לקבל קצבת נכות לילד: נכות פיזית, ליקוי שמיעה, ליקוי ראיה, אספרגר, אוטיזם, PDD, מחלות כרוניות, מחלות מערכתיות, תסמונות, הפרעות רגשיות, נכויות ועוד..
מכיוון שתקנות הביטוח לאומי הינן מורכבות ולא תמיד ניתן להבין אותן בקלות, הורים רבים כלל לא מודעים לכל הזכויות המגיעות להן וכחלק מכך, הם גם לא פועלים על מנת לממש את כל אותן הזכויות.
אז קיימת חשיבות גבוהה בשלב הראשון, להיות מודעים לכל אותן הזכויות ולפעולות אותן יש לבצע על מנת ליהנות מהן.

לפעול על מנת לקבל את הקצבה

הורים לילד עם נכות, הינם בעלי זכויות שונות אבל כאמור, מכיוון שלא כולם מכירים את הזכויות או בטוחים שהם זכאים להן, רבים כלל לא פועלים על מנת לקבלן.
חשוב לציין, כי זה אומנם נכון שבכדי לקבל את הקצבה כמו גם את שאר הזכויות המגיעות, יש צורך להגיש בקשות ולבצע פעולות בירוקרטיות שונות – אבל, בסופו של דבר, התוצאה ללא כל ספק שווה את הדרך ואת ההשקעה מכיוון שקבלת הקצבה כמו גם הזכויות האחרות, יכולה להקל במידה רבה על הורים לילדים אשר מתמודדים עם נכות ובכוחה לשפר במידה רבה את איכות חייהם ואת איכות חייו של הילד.

קבלת סיוע חיצוני

במקרים בהם ההורים מתקשים להגיש את התביעה, להשיג את המסמכים הנדרשים או לבצע את שאר הפעולות הנדרשות בדרך לקבלת קצבת נכות לילד ומיצוי כל הזכויות, באפשרותם לפעול על מנת לקבל סיוע חיצוני מאיש מקצוע, אשר יוכל ללוות אותם בתהליך, לסייע להם בהגשת הכתיבה ובהשגת המסמכים הנדרשים וכמובן, להכיר להם גם את שאר הזכויות שלהם ולספק להם מידע על הפעולות אותן עליהם לבצע על מנת לממש את כל אותן הזכויות.

הליך מימוש הזכאות לקבלת קצבת נכות לילד בחינוך המיוחד הינו הליך בירוקרטיה מסועף ומתמשך המחייב אתכם לפנות לשירותיהם של אנשי המקצוע העוסקים ומתמחים בכל הנוגע למיצוי זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי.

ליצירת קשר עם המומחים שלנו בתחום חייגו: 052-2906260 

כתיבת תגובה