להורים לילד על הספקטרום האוטיסטי יש זכויות שונות שחשוב שהם יהיו מודעים אליהם, מכיוון שקבלת זכויות אלו, יכולה להקל במידה רבה על ההורים – אשר נאלצים להתמודד עם קשיים רבים.
אחת מהזכויות היא קצבת נכות, אשר אמורה להיות משולמת הורים מדי חודש – הקצבה היא על שיעור של 100% נכות ועומדת כיום על סכום של 3,000 ₪ ושיעור הנכות, לא תלוי ברמת התפקוד של הילד או במידת התלות שלו בזולת (ההגדרה של ילד על רצף האוטיזם על פי החוק לביטוח לאומי הינה "ילד עם ליקוי מיוחד").
לצד קצבת הנכות, הורים לילד על הרצף האוטיסטי יכולים להיות זכאים גם לקבלת זכויות נוספות מגופים כמו: משרד הפנים, משרד הרווחה, משרד הרישוי ומגופים נוספים – כאשר, חשוב להיות מודעים לכל אותן הזכויות ולהגיש את הבקשות הרלוונטיות על מנת להיות זכאים להן.

אבחון אוטיזם

בכדי לקבל את הזכאות לקצבה כמו גם את שאר הזכויות, על הילד לעבור אבחון אוטיזם (את האבחון ניתן לבצע כבר מגיל 3 חודשים), על האבחון להעיד שהילד אכן מוגדר על הרצף האוטיסטי (NOS, ASD וכיוצא בזה)..
בכדי שהאבחון יהיה בעל תוקף, עליו להיות מבוצע על ידי רופא ילדים או פסיכיאטר ילדים, אשר אוחז לפחות ב-3 שנות ניסיון עבודה במכון להתפתחות הילד.
נוסף על האבחון הזה, על הילד לעבור בדיקה נוירולוגית, בדיקה התפתחותית רגשית ואבחון פסיכולוגי.

קצבת נכות לילד אוטיסט – כיצד מקבלים?

בכדי לקבל קצבת נכות לילד אוטיסט, יש למלא טופס תביעה לקצבת ילד נכה (ניתן להוריד את הטופס דרך האתר של הביטוח הלאומי). לתביעה יש לצרף את הטפסים הבאים: אבחון רפואי מפסיכיאטר או מרופא התפתחותי, אבחון פסיכולוגי אשר כולל תוצאות של מבחן פסיכולוגי רלוונטי ודוח מפורט הכולל את הכלי בו נעשה שימוש לצורך האבחון.
ככל שטופס התביעה והמסמכים אשר יוגשו יהיו מפורטים יותר, דבר זה יאפשר לקבוע את אחוזי הקצבה ואת אחוזי הנכות ללא צורך לזמן את הילד לוועדה.
במקרים בהם הועדה דחתה את התביעה, ניתן להגיש ערר אל הוועדה לערערים בתוך פרק זמן של 90 ימים.

הליך מימוש הזכאות לקבלת קצבת נכות לילד בחינוך המיוחד הינו הליך בירוקרטיה מסועף ומתמשך המחייב אתכם לפנות לשירותיהם של אנשי המקצוע העוסקים ומתמחים בכל הנוגע למיצוי זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי.

ליצירת קשר עם המומחים שלנו בתחום חייגו: 052-2906260 

כתיבת תגובה