ישנן מחלות אשר מוגדרות כתסמונות נדירות – כאשר, מה שמאפיין את המחלות הללו זה השכיחות שלהן שהינה נמוכה מ-1:100,000.
תסמונות אלו עלולות ליצור עומס כבד אשר יונח על כתפיהם של ההורים לילדים אשר לוקים בהן – ילדים אלו זקוקים לרוב להשגחה צמודה, לשימוש בעזרים רפואיים שונים ואף לביצוע של בדיקות תכופות.
הלשכה הרפואית מפרסמת בכל תקופת זמן רשימה מעודכנת של מחלות ותסמונות הנחשבות כתסמונות נדירות.
במקרים בהם הילד אובחן בתסמונת אשר אינה מופיעה ברשימה – אך בידי ההורים ישנו מסמך אשר מפרט את פרטי התסמונת ואת נדירותה – ניתן להגיש תביעה לקבלת קצבת ילד עם תסמונת נדירה, כאשר, קיימת אפשרות לבדוק את המקרה ולהוסיף את התסמונת לרשימה.

איך לקבל זכאות עבור קצבת ילד עם תסמונת נדירה?

בכדי לקבל קצבת ילד עם תסמונת נדירה יש צורך להגיש תביעה לביטוח הלאומי – ניתן להוריד טופס מהאתר ולמלא אותו או למלא את הטופס באונליין. יש לצרף לטופס מסמך רפואי עדכני, אשר מפרט את מצבו התפקודי והרפואי של הילד. בנוסף, יש לצרף גם בדיקה גנטית של הילד. יש להוסיף מסמכים אשר מעידים על הטיפולים השונים אשר ניתנים לילד ועל תדירות הטיפולים.
המסמכים יאפשרו לוועדה לבחון את הזכאות לקבלת הקצבה גם מבלי שיעלה הצורך להזמין את הילד לוועדה – עד גיל 6 הילד בכל מקרה לא יוזמן לוועדה, אחרי גיל 6 השאלה אם הוא יוזמן או לא יהיה תלוי בהחלטות של הוועדה.
במידה ויקבע ששינה זכאות לקבלת קצבת ילד עם תסמונת נדירה – שיעור הקצבה יעמוד על 100% ועל סכום של 3000 ₪ בחודש (נכון לשנת 2022).
ניתן לקבל קצבה רטרואקטיבית ממועד הגשת התביעה.

זכאות לילדים מתחת לגיל 3

ילדים מתחת לגיל 3 אשר אובחנו כמתמודדים עם תסמונת נדירה, יכולים להיות זכאים לעיתים לגמלה בשיעור הגבוה מ-100 אחוז.
כך שילדים אשר תלויים בעזרת הזולת במידה רבה מאוד יכולים להיות זכאים לגמלה בשיעור של 112%. ילדים אשר תלויים באופן מוחלט בעזרת הזולת זכאים לגמלה בשיעור אשר יכול להגיע ל-188%. וילדים אשר תלויים בזולת אפילו במידה גדולה יותר יכולים להיות זכאים לגמלה העומדת על שיעור של 235%.

הליך מימוש הזכאות לקבלת קצבת נכות לילד בחינוך המיוחד הינו הליך בירוקרטיה מסועף ומתמשך המחייב אתכם לפנות לשירותיהם של אנשי המקצוע העוסקים ומתמחים בכל הנוגע למיצוי זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי.

ליצירת קשר עם המומחים שלנו בתחום חייגו: 052-2906260 

כתיבת תגובה