הורים לילד אשר לוקה בתסמונת דאון, זכאים לקבלת קצבת ילד נכה, כאשר הזכאות מתחילה ביום הלידה ומשולמת עד הגעתו של הילד לגיל 18 ו-3 חודשים.
החל מגיל הלידה ועד לגיל 90 יום – גובה הקצבה יהיה בשיעור של 50% (נכון לשנת 2022 מדובר על קצבה אשר עומדת על 1527 ₪ לחודש).
מגיל 91 יום ועד לגיל 6 – הילד יהיה זכאי לקצבה בשיעור של 100% (נכון לשנת 2022 מדובר על קצבה אשר עומדת על 3000 ₪ לחודש).
מגיל 6 גובה הזכאות יקבע בהתבסס על פרמטרים שונים כמו: רמת התפקוד של הילד והטיפולים הרפואיים להם הוא זקוק – גובהה של קצבת ילד עם תסמונת דאון יעמוד על שיעור של 50% לכל הפחות ובמקרים בהם הילד סובל מ-3 ליקויים מתוך הרשימה הבאה: תסמונת דאן, תלת חלקית בזולת עבור ביצוע פעולות יומיומיות, צורך בקבלת סיוע בתקשורת, השגחה חלקית, תפקוד לקוי של 2 הגפיים, בעיות שמיעה, סכרת וצורך בבדיקות דם פעמיים ביום – הוא יהיה זכאי לקצבה בשיעור של 100% גם לאחר גיל 6.

הגשת הבקשה לקבלת הקצבה

בכדי לקבל קצבת ילד עם תסמונת דאון, יש להוריד טופס תביעה לקצבת ילד נכה מהאתר של הביטוח הלאומי – או למלא את הטופס אונליין.
יש לצרף לטופס התביעה: טופס אבחנה על קיומה של תסמונת דאון ובמקרים ובהם ישנם גם ליקויים נוספים, יש לצרף מסמכים המעידים על כך.
עד גיל 6, שאלת הזכאות תיקבע רק בהתבסס על המסמכים הללו.
אחרי גיל 6, יהיו מקרים בהם הזכאות תיקבע על בסיס המסמכים בלבד והיו גם מקרים בהם הילד יוזמן להופיע מול אותה הועדה הרפואית.

זכויות נוספות

לצד הזכאות לקבלת קצבת ילד עם תסמונת דאון, הורים לילד עם תסמונת דאון, יכולים להיות זכאים גם להטבות נוספות כגון: הנחה בארנונה, הנחה בבזק, הנחה בחשבון החשמל, קבלה של תו נכה, נקודות זיכוי נוספות במס הכנסה ועוד..
מודעות לכל אותן הזכויות, תאפשר לפעול על מנת להגיש את הבקשות הרלוונטיות ולדאוג לקבלן בפועל.

הליך מימוש הזכאות לקבלת קצבת נכות לילד בחינוך המיוחד הינו הליך בירוקרטיה מסועף ומתמשך המחייב אתכם לפנות לשירותיהם של אנשי המקצוע העוסקים ומתמחים בכל הנוגע למיצוי זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי.

ליצירת קשר עם המומחים שלנו בתחום חייגו: 052-2906260 

כתיבת תגובה