פחדים וחששות לגבי כך שהתינוק/ פעוט לא מתפתח בהתאם לגילו, יכולים להוות את נחלתם של הורים צעירים רבים.
אבל, בעוד שבמקרים רבים מדובר בחששות אשר מתגלים כלא מוצדקים, ישנם מקרים בהם הפעוט אכן סובל מעיכוב התפתחותי, אשר חורג באופן משמעותי מקצב ההתפתחות של בני גילו.
במקרים כאלו, ההורים ימצאו את עצמם מתמודדים עם הצורך להעניק לילד את הטיפולים הנדרשים, לרכוש עבורו עזרים מתאימים ולעיתים, גם למצוא עבורו מסגרת מתאימה.
בכדי להקל על ההורים, במקרים רבים ההורים של אותו הילד, יהיו זכאים לקבלת קצבת ילד עם עיכוב התפתחותי – שהינה קצבת ילד נכה בשיעור של 100%.
את הקצבה ניתן לקבל החל מגיל 91 יום ועד גיל 3 – כאשר, לאחר גיל 3 קיימת אפשרות לבצע בדיקה אם הילד יהיה זכאי לקצבה בעקבות תלות בעזרה של הזולת.

כיצד ניתן לקבל את הקצבה?

בכדי לקבל קצבת ילד עם עיכוב התפתחותי, יש להגיש לביטוח הלאומי טופס תביעה (קיימת אפשרות להגיש באופן מקוון דרך האתר של הביטוח הלאומי), לטופס התביעה יש לצרף מסמך רפואי לגבי המצב התפקודי והרפואי של הילד כמו גם הטיפול אותו הוא מקבל.
לאחר בחינת החומרים, יזמנו לרוב את הילד לוועדה רפואית, אשר ייעודה לבדוק את התפקוד של הילד בהשוואה לבני גילו – כאשר, כל פעולה אשר נבדקת, מקבלת ניקוד והתבסס על כך נקבע בסופו של דבר שיעור הזכאות.
במקרים בהם הילד אינו יכול להגיע לוועדה, יש לציין זאת בטופס התביעה, כמו גם לפרט את הסיבה – במקרים מסוימים ניתן יהיה לבצע את הבדיקות הנדרשות בביתו של הילד.
במידה ותתקבל ההחלטה לזכאות עבור קצבת ילד עם עיכוב התפתחותי – ניתן יהיה לקבל את הקצבה רטרואקטיבית (חצי שנה אחורה).

החשיבות לפעול עבור קבלת הזכויות

הורים רבים לילדים עם ליקויים ועיכובים שונים זכאים לקבלת זכויות שונות, אשר בכוחן להקל עליהם במידה רבה.
ההמלצה היא לאסוף מידע ולערוך היכרות עם כל אותן הזכויות ובשלב הבא, לבצע פעולות שונות על מנת לקבל את הזכויות.

הליך מימוש הזכאות לקבלת קצבת נכות לילד בחינוך המיוחד הינו הליך בירוקרטיה מסועף ומתמשך המחייב אתכם לפנות לשירותיהם של אנשי המקצוע העוסקים ומתמחים בכל הנוגע למיצוי זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי.

ליצירת קשר עם המומחים שלנו בתחום חייגו: 052-2906260 

כתיבת תגובה