ילדים החולים במחלת סוכרת נעורים (סוכרת סוג 1), נאלצים להשתמש באופן תמידי בעזרים רפואיים, וכחלק מכך, הם נזקקים לסיוע ולהשגחה של מבוגרים.
כחלק מכך, ילדים חולי סוכרת גם זכאים לקבלת הטבות שונות ובין היתר גם ל-קצבת ילד עם סוכרת.
גובה הקצבה יתבסס על גיל הילד, כאשר בין גילאי 3 חודשים ל-6 השיעור יעמוד על 100% נכות וגובה הקצבה החודשית יהיה 3000 ₪ (נכון לשנת 2022) – שיעור הזכאות נובע מהצורך בנוכחותו הקבועה של מבוגר לסייע לילד.
בין גילאי 6 ל-18 השיעור יעמוד על 50% נכות וגובה הקצבה החודשית יהיה 1527 ₪ (נכון לשנת 2022) – שיעור הזכאות נקבע בגלל הצורך התמידי בביצוע בדיקות שונות, בהקפדה על תזונה מאוזנת ובקבלת סיוע ממבוגר.
חשוב לציין, שלאחר גיל 18 מומלץ לבדוק את הזכאות לקבלת קצבת נכות וההטבות אשר מגיעות לבוגרים שהינם חולי סכרת.

מה חשוב לדעת על סוכרת נעורים?

סוכרת נעורים היא מחלה אשר יכולה להיות מולדת או להיווצר בגילאים צעירים – ילדות ונעורים.
המחלה באה לידי ביטוי בקושי של הגוף לייצר אינסולין – אשר תפקידו הוא לסייע בפירוק הגלוקוז בגוף. במקרים בהם הלבלב לא יכול לייצר אינסולין יש צורך לקבל את האינסולין מבחוץ, וזאת על ידי זריקות – כאשר, על החולה לקבל מספר זריקות אינסולין בכל יום.
כאמור, כאשר החולים הם ילדים, הקושי הינו גדול אף יותר, מכיוון שהוריהם צריכים לסייע להם במתן הזריקות, בדאגה לתזונה הנכונה ולעיתים, גם בצורך לבצע בדיקות דם חוזרות ונשנות – קצבת ילד עם סוכר, נועדה בכדי לסייע לאותם הורים להתמודד עם הנטל.

הגשת בקשה לקבלת קצבת ילד עם סוכרת

בכדי לקבל קצת ילד עם סוכרת, יש צורך להגיש לביטוח הלאומי, טופס תביעה לגמלה ילד נכה ולצרף את כל המסמכים המעידים על אבחון של הילד כחולה במחלת הסוכרת. בשלב הבא, יתבצע דיון בוועדה רפואית, כאשר ברוב המקרים, ההחלטה תתקבל ללא נוכחות הילד. במידה והוועדה החליטה שיש צורך בנוכחותו של הילד לצורך קביעת אחוזי הנכות, היא תשלח זימון לוועדה המותאמת לגיל הילד.

הליך מימוש הזכאות לקבלת קצבת נכות לילד בחינוך המיוחד הינו הליך בירוקרטיה מסועף ומתמשך המחייב אתכם לפנות לשירותיהם של אנשי המקצוע העוסקים ומתמחים בכל הנוגע למיצוי זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי.

ליצירת קשר עם המומחים שלנו בתחום חייגו: 052-2906260 

כתיבת תגובה