מתי בפעם האחרונה עמדתם בתור? בין אם זה בתור לבנק, בתור לקופת החולים או בתור לכל מקום אחר. עמידה בתור יכולה להיות מאוד לא נעימה, יכולה להיות מציקה ויכולה להיות מעיקה. אם היא בעמידה אז עוד הרבה יותר אבל גם אם היא בישיבה, רובינו היינו מוותרים עליה.

אם אנחנו האנשים הבריאים ככה, מה עם אלו הנכים? מה אם אלו שיש להם מגבלה כלשהיא ובשבילם המתנה היא סיוט? זה לא חייב להיות מישהו עם נכות פיזית, בלי גפה כלשהיא או משהו כזה אלא כל מגבלה שהיא יכולה להיות קשה מאוד כשצריך להמתין. בדיוק בגלל זה יש פטור מעמידה בתור בעלי נכות מביטוח לאומי.

מה זה אומר?

פשוטו כמשמעו. מי שיש לו מוגבלות שכלית או נפשית ועומד בקריטריונים, לא צריך לחכות בתור אלא יש לו זכות קדימה. יצא לכם פעם לראות בסופר את הקופה המהירה שבה כתוב גם שהיא לא רק עד 10 מוצרים אלא מיועדת גם לאנשים עם תעודת נכה? זה לא סתם. יש חובה לבעלי הסופר לספק את הפתרון הזה. אבל מהם הקריטריונים לקבלת פטור מעמידה בתור בעלי נכות מביטוח לאומי? האם כל אחד שיש לו מגבלה כלשהיא לא צריך לעמוד בתור בדואר, בכניסה למסעדה או בכל מקום אחר?

הקריטריונים

מי שיש לו פטור מעמידה בתור בעלי נכות מביטוח לאומי הם קודם כל מבוגרים אשר יש להם אישור על 40% נכות ומעלה בגלל מוגבלות שכלית או נפשית כמו גם כאלו שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי. גם ילדים מתחת לגיל 8 שמקבלים קצבת נכה גם להם יש פטור מעמידה בתור בעלי נכות מביטוח לאומי, ויש כאלו שיש להם גם פטור מהמתנה וגם פטור מתשלום עבור מלווה במידה והם צריכים להגיע למקום ציבורי שבו צריך לשלם על כניסה – ילדים מעל לגיל 8 עם קצבת נכות או מבוגרים שיש להם נכות רפואית או שכלית של 50% ומעלה או שהם על הספקטרום האוטיסטי. פטור כזה הופך אותנו לחברה טובה יותר וכזו שרוצה לסייע יותר למי שיש לו מוגבלות כלשהיא. 

כתיבת תגובה