מדינת ישראל מכירה בזה שאזרחים ותיקים, אזרחים מבוגרים שעברו את גיל 80 צריכים לקבל הנחות והטבות. רובם גל ככה מתקשים בחיי היום יום שלהם, יש כאלו שצריכים סיוע ויש כאלו שזקוקים למלווה צמוד על מנת שיוכלו להתנהל, בין אם בבית ובין אם בחוץ. אזרחים מעל גיל 80 מוגבלות שכלית ונפשית הם כאלו שזקוקים עוד יותר לעזרה וכמובן לסיוע כספי, והחוק בישראל אכן דואג להם כמו גם הרשויות השונות, אם כי תמיד אפשר הרבה יותר. אז הנה קצת על ההטבות שלהם ועל מה מגיע להם, וכדאי כמובן לעשות בדיקה מעמיקה על מנת למצות את מלוא הזכויות.

פטור מהמתנה בתור

אזרחים מעל גיל 80 מוגבלות שכלית ונפשית כמו גם אזרחים מעל גיל 80 באופן כללי, זכאים לפטור מהמתנה בתור. המתנה בתור בשבילם יכולה להיות סיוט של ממש ואם אפשר להקל עליהם בין אם זו המתנה בעמידה או בישיבה, חשוב לעשות את זה. 

במקומות הנחשבים למקומות ציבוריים הם זכאי לפטור מעמידה בתור, מקומות כמו תיאטרון, קולנוע, אצטדיון, בבנק או בדואר, בסופרמרקטים גדולים, אתרי עתיקות ואתרים לאומיים כמו גם שמורות טבע וגנים לאומיים, גלריות, מוזיאונים, ספריות ובשלל מרומות ציבוריים נוספים.

בתור לטיפול רפואי או כשהתור נקבע מראש כמו גם בהמתנה ברכב, אין פטור מהמתנה בתור והם צריכים כמו כולם לחכות.

הטבות נוספות

הנה עוד כמה הטבות שאזרחים ותיקים מקבלים. לדוגמא: אם נוהגים ברכב, חלק מהרשויות המקומיות נותנות הנחה או פטור מתשלום על חנייה. גם את חיוב הארנונה כדאי לבדוק, כי גם על ארנונה יש הנחות שונות שכדאי לנצל. יש גם הנחות שונות במימון טיפולים רפואיים שונים וכדאי לבדוק עם המוסד הספציפי או עם קופת החולים. 

מעבר לזה, יש הנחות משמעותיות בתחבורה ציבורית ועוד שלל הטבות שכדאי להכיר. מי שיש לו הורה מבוגר כדאי שיעשה בדיקה מעמיקה, והוא עשוי לגלות לא מעט הפתעות שהוא לא יידע מהן. חלק מההטבות הן לכל אזרח ותיק וחלק לגילאי 80 ומעלה, וחלק מההטבות מיועדות עבור אזרחים מעל גיל 80 מוגבלות שכלית ונפשית.

כתיבת תגובה