אנחנו חיים בחברה מתוקנת, חברה שרואה את החלש ומסייעת לו להתמודד עם קשיים שונים בחיי היום יום שלו. נכים הם כאלו וחובה עלינו לסייע להם עד כמה שניתן, וחלק מסיוע להם כחברה זה לתת להם הטבות שונות בכל מה שנוגע לרכב שלהם. הם צריכים אותו בשביל להתנייד אבל הם לא יכולים לחנות בכל מקום כמו כל אחד, ותו נכה יכול להקל עליהם את החיים בכך שהוא מאפשר להם לחנות במקומות חנייה מוסדרים לנכים, לשלם פחות על חניונים, לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית, לחנות בכחול לבן במקומות שהרשויות הסדירה את העניין, לשלם פחות על רישיון הרכב השנתי ועוד.

לא רק רכב אחד...

תו נכה אפשר להוציא גם ליותר מרכב אחד. לא פעם יש שני רכבים שמשמשים את הנכה או את מי שמסיע אותו (למשל, ילד נכה שלהוריו יש שני רכבים) ואם שני כלי הרכב אכן מסיעים את הנכה כדאי מאוד לבקש את זה. חשוב לבדוק אם הרכב שכבר יש לו תו נמצא במאגר הרכבים של משרד הרישוי והתשלום המוזל לאגרת הרישוי, גם הוא יהיה מוזל לשני הרכבים ובתנאי שהרכב יהיה רשום על הנכה או על בן או בת הזוג או על האפוטרופוס שלו.

אם אתם מטפלים בנכה (שני הורים או שני ילדים להורה נכה וכדומה) אין שום סיבה שרק ברכב אחד תוכלו לקחת אותו.

לעשות את החיים לקצת יותר קלים...

הוספת רכב שני לתו נכה היא עוד צעד חיובי בדרך להקלת חייהם של הנכים ושל הסובבים אותם ובעיקר אלו שצמודים אליהם, מסיעים אותם ממקום למקום ומטפלים בהם. נכות לא חייבת להיות פיזית ויש מגבלות שונות שנכנסו בקריטריונים כמו מחלות נוירולוגיות, מחלות נשימתיות, מחלות קרדיאליות ואחרות.

אם אין לכם עוד תו נכה ואתם חושבים שמגיע לכם, כדאי שתבדקו את הקריטריונים במשרד הרישוי כי אם אתם יכולים לקבל, כדאי שזה יקרה כמה שיותר מהר. חשוב לדעת שגם אם מגישים את הבקשה ולא מקבלים את תו הנכה, אפשר לערער ולא פעם הערעור הזה מתקבל.

כתיבת תגובה