ניתוח החלפת מפרקים

ניתוח החלפת ירך או מפרק אחר בגוף הוא ניתוח לא קל שפוגע בניידות של החולה, וכתוצרה מכן הוא יוכל לקבל תג נכה אם הוא מוכיח שהפגיעה שלו משמעותית ושהניידות שלו נפגעה מאוד מהניתוח, כיוון שפגיעה בירך נחשבת לפגיעה ברגליים.

תג נכות לאחר ניתוח החלפת ירך

תג חניה לנכה נותן מספר זכויות למימוש במסגרת סל ההטבות שמעניק משרד הרישוי למחזיקי התג. תג החניה מאפשר חניה במקומות אשר מיועדים לנכים וגם במקומות שהחניה אסורה בהם, אם ובמידה שמתקיימים תנאים מסוימים שקובע החוק. לצד זה מוענקות הטבות נוספות לנושא התג. יש לציין שהנכה לא צריך להיות הנהג ברכב כדי שהוא יוכל להשתמש בתג, כל עוד הוא נמצא ברכב, ואם הוא לא ברכב לא כנוהג ולא כנוסע חל איסור על פי חוק להשתמש בתג.

תג נכה לאחר ניתוח החלפת ירך

חשוב לזכור שעל מנת לקבל תג נכה על האדם להיות מוכר כבעל דרגת נכות גבוהה שעומדת על 60%. ניתוחי החלפת מפרקים או החלפת ירך יעניקו לאדם דרגות נכות שונות שקשורות בסוג הניתוח וכמות המפרקים שהוחלפו. הדרגה גם תלויה בדרגת הקושי בניידות אצל החולה.

אחוזי נכות אחרי ניתוחי החלפת מפרקים והחלפת ירך:

  • החלפת מפרק אחד תוביל ל 50% נכות.
  • החלפת שני מפרקים תוביל ל 70% נכות.
  • החלפת שלושה מפרקים תוביל ל 80% נכות.
  • החלפת ארבעה מפרקים תוביל 100% נכות

קבלת תג נכה החלפת ירך

כדי לממש את הזכות יש לפנות למוסד לביטוח לאומי בבקשה לאחוזי נכות, או יש להעביר בקשה למשרד הרישוי על ידי וועדה רפואית שדנה בתביעות תגי נכות. לוועדה יש לשלוח את כל המידע הרפואי בנושא הניתוח ומצב המבקש. אחרי דיון הוועדה תחליט. אם התשובה של הוועדה שלילית יהיה אפשרי לשלוח בקשת ערערו אחרי שעוברת תקופת המתנה. 

חייבים להראות לוועדה שהמבקש מתקשה בתנועה ושללא מכונית הוא יפגע עוד יותר, ואיכות החיים שלו תושפע משמעותית כדי לקבל את התג.

תו נכה ניתוח מפרק הירך

ככל שאנחנו מתבגרים ומזדקנים הגוף שלנו עובר שינויים רבים, ואחד מהם הוא ההיחלשות של האיברים השונים שבו. מהסיבה הזו רבים מבני הגיל השלישי עוברים ניתוחים באיברים מהותיים, לרבות ניתוח במפרק הירך. עם זאת, מדובר בניתוח שנדרשים אליו גם לא מעט אנשים צעירים, למשל ספורטאים שעברו תאונת ספורט מורכבת או אנשים שעברו תאונת דרכים.

הטכנולוגיה של היום מאפשרת לצוותים הרפואיים לבצע את הניתוח על הצד הטוב ביותר, תוך שמירה על מינימום נזקים ופגיעות לטווך הארוך, אך עדיין מדובר בתהליך החלמה די מורכב וארוך. בנוסף, אצל רבים מהחולים מתבצעת השתלה של מפרק חלופי, שאינו מצליח לעמוד בכל הדרישות והפעולות של מפרק אנושי. מהסיבה הזו חלה התעוררות בביטוח הלאומי, שהיום מציעים להנפיק תו נכה גם לאנשים שעברו ניתוח במפרק החשוב הזה.

כדאי שתדעו: ניתוח במפרק הירך = אחוזי נכות

רבים מהאנשים שעוברים ניתוחים באזור זה כלל לא מודעים לכך, אז תנו לנו לשנות לכם את התמונה: הביטוח הלאומי מכיר באנשים אשר עברו ניתוח במפרק הירך כאנשים אשר סובלים מאחוזי נכות בדרגה כזו או אחרת, במיוחד במידה והניתוח לא עבר בהצלחה או שהחולה עדיין מתמודד עם בעיות באזור זה. מעל אחוזי נכות מסוימים (לרוב שישים אחוזים), אדם הינו זכאי לקבלת תו נכה לרכב שלו.

כיצד התו יסייע למי שמתמודד עם בעיות במפרק הירך?

אחד הקשיים המרכזיים של מי שסובל מפגיעה באזור הירך הוא ההתניידות. מה שלנו נראים כמו כמה צעדים פשוטים או הליכה קלילה – עבורם יכולים להיות מסע של ממש. על מנת להקל עליהם, ועדיין לאפשר להם התניידות עצמאית כמה שיותר, המדינה משתדלת להעניק לכם תו נכה שיהפוך כל יציאה מהבית לפשוטה יותר.

עברתם את הניתוח ואתם רוצים לצאת לדרך ולהנפיק תו נכה כמה שיותר מהר? אדם קרוב אליכם נמצא במצב זהה והתו יוכל להקל עליו? אנחנו ב״אופקים למימוש זכויות״ מזמינים אתכם לפנות אלינו, על מנת שנוכל ללוות אתכם לאורך תהליך ההנפקה ולוודא שתקבלו את התו המיוחל כמה שיותר מהר.

כתיבת תגובה