מצבים רפואיים ומחלות רבות יכולים לתת לחולה זכאות לתו נכה. תו הנכה יסייע לנכה לניידות בצורה קלה יותר, מה שיגרום ליומיום שלו ושל משפחתו או מלוויו להיות נסבל יותר.

למי מגיע תו נכה

  1. נכה או הורים לילדים מוגבלים: מוגבל בהליכה, בעל זיקה לכיסא גלגלים לצורך ניידות.
  2. נכה הזקוק לרכב כאמצעי תנועה בגלל רגליים נכות.
  3. נכה שדרגת נכותו הרפואית 60% לפחות, ותנועתו עלולה לגרום להידרדרות במצב בריאותו – כדוגמא: עיוור, תסמונת דאון אוטיסט, אנשים עם מחלות נשמה, מחלות אונקולוגיות, עיוור, ועוד. גם הורים לילדים עם מוגבלות יהיו זכאים לתו נכה לרכב שמשמש להסעת הילד.

תג הנכה יוצמד לרכב שמסיע את בעל הנכות, ויאפשר למי שנוהג ברכב, בין אם זה הנכה עצמו, או מלווה אחר, כאשר הנכה ברכב, להחנות בחניות לנכים, שאפשר לזהות אותם לפי סימן הנכה, או במקומות אסורים לחנייה.

תג נכה תסמונת דאון

תסמונת דאון היא תסמונת גנטית שהמקור שלה הוא ליקוי כרומוזומי, שגורמת לסובלים ממנה ללקויים בהתפתחות,  קשיים בדיבור, ופגיעות אחרות. אנשים עם תסמונת דאון יוכלו להגיש בקשה לקבלת תו נכה.

איך מקבלים תג חנייה לנכים

כדי לקבל את התג יש להגיש בקשה מסודרת למשרד הרישוי שמקים וועדה רפואית מיוחד לקביעת זכאות לתו חנייה לנכים. לבקשה מצורף טופס הבקשה שאפשר להוריד מאתר משרד התחבורה, מסמכים רפואיים ומכתבים מרופאים שמסבירים את המצב הבריאותי של הנכה ואת השפעת התנועה ללא רכב על בריאותו, רמת ההתקדמות של המחלה, המסמכים האישיים כמו תצלומי תעודת זהות, והמסמכים הקשורים לרכב. הוועדה דנה בבקשות שנשלחות אליה ומחליטה בנוגע להענקת תווי נכות. החולה לא מוזמן לוועדה באופן אישי ופיזי, והוועדה מחליטה לפי המסמכים שעומדים בפנייה אם היא תעניק את התו או לא. במקרים שבהם הבקשות נידחות, אפשר לנכים להגיש בקשות ערעור אחרי תקופה של המתנה מסוימת.

אם הנכה הוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנכה ברמת של 60% או יותר מזאת, הוא יוכל לקבל את תו החנייה לנכה.

כתיבת תגובה