הטבות לבני הגיל השלישי

רבים אינם מודעים לזכויות שמגיעות להם, במיוחד בני הגיל השלישי שבפעמים רבות אין להם את הנגישות שיש לצעירים. הטבות אלה כוללים קצבות זקנה, גמלת סיעוד, הנחות במחיר הארנונה ועוד. למימוש הזכויות מומלץ לפנות לאתרים של המוסדות של המשרדים השונים.

תג נכה לבני הגיל השלישי

לצד ההטבות השונות שמוענקים לבני הגיל השלישי, אפשר למצוא גם כן את האפשרות לקבלת תג נכה שיסייע להם בנסיעות והניידות שלהם. קבלת תג החנייה אם הם עומדים בתנאים שקבועים בחוק.

תנאים כדי שבני הגיל השלישי יוכלו לקבל תג נכות

כדי שבני הגיל השלישי יוכלו לקבל תג נכות הם חייבים לסבול ממוגבלות שפוגעות בניידות, שרגליים שלהם יהיו נכות או שאחוז נכותם יהיה  מעל 60%. תנאים אלה מתקיימים לרבים מאנשי הגיל השלישי, ולכן הרבה מהם זכאים לתג נכות, ולמרות זאת רבים לא מבקשים את התג כיוון שההליך לבקשתו ידוע בהיותו מסובך, מה שמרתיע אנשים רבים, או שפשוט לא יודעים שאפשר להיות זכאים לתג.

תג הנכה הוא כלי שימושי מאוד שיאפשר למי שמחזיק בו להחנות במקומות נכים, גם אם הוא לא הנהג אלא הנוסע. חניות שמיועדות לנכים נמצאים בדרך כלל בקרבת מקום, מה שיקל על החנייה ועל ההגעה ליעד במהירות. התג יאפשר למי שמחזיק בו גם כן להחנות באזורים שבהם החנייה אסורה. 

ללא קשר לגיל המבקש ניתן לקבל תג נכה אם מציגים אישורים מתאימים ממשרד הבריאות או אם מציגים מסמכים רפואיים עדכניים. אם אתם מוכרים כנכים מעל 60% מצד הביטוח הלאומי, ואם לו מגישים בקשה למשרד התחבורה. משרד התחבורה יקים ועדה רפואית מיוחדת כדי לדון ולהחליט בבקשות. יש לשלוח פרטים אישיים, וגם מסמכים רפואיים כדי לבסס את הטענות לקבלת תג נכות. 

מומלץ לכל אדם העובר את גיל הפרישה או בני משפחתו, לבדוק  את הזכויות שמגיעים לו, כדי לוודא שהוא מימש את כל הזכויות והגמלאות שמגיעות לו מהמדינה.

את אתם מתקשים במימוש זכויות, אתם מוזמנים ליצור קשר עם מומחים בתחום.

כתיבת תגובה