בניגוד לעשורים הקודמים, שבהם נענו בחיוב כל החולים האונקולוגים שקיבלו טיפולי כימותרפיה או קרינה ופנו למימוש זכאותם לקבלת תו חניה לחולה סרטן, בשנים האחרונות הוקשחה, במידה רבה, המדיניות שבנושא זה, ולא מעט פניות המוגשות בשמם של חולי סרטן נדחות על הסף. זאת, מכיוון שהחולים האונקולוגיים אינם נכללים מפורשות ברשימתם של הזכאים לקבלת תגי החניה לנכים והרכב הועדה המחליטה בעניין אישור קבלת התווים לחניה אינו כולל אונקולוג. על אף שבמסגרת הקריטריונים שמזכים אדם בקבלת תווי חניה לנכה אמנם קיים אזכור קלוש ל"מחלה ממארת עם גרורות גרמיות", אולם, בסופו של דבר, כמו במקרים אחר, מדיניות משרד התחבורה גורסת כי, בדומה לחולים במחלות האחרות, אף חולי הסרטן אינם זכאים, באופן אוטומטי, לקבלת תג חניה לנכה.

תו חניה לחולה סרטן

הבעיה העיקרית היא, כי בתקופה שבה מקבל חולה הסרטן את הטיפולים הכימותרפיים והרדיו-תרפיים הנדרשים לו, לא מעט מחולי הסרטן סובלים מתופעות לוואי מרובות, שביניהן – התשישות הגופנית המקשה על תפקודם, ובאופן טבעי, אף יכולת הניידות שלהם יורדת במידה ניכרת. הקושי אף מתגבר כשהמדובר בילדים חולים סרטן והתלויים לצורך ניידותם בהוריהם. במקרים אלה, ההורים יאלצו, במקביל להתמודדות המאתגרת עם המחלה, גם להתמודד עם הנסיעות התכופות לבתי החולים, בין אם לצורך קבלת הטיפול ובין אם במקרי חירום. את רף קבלת תו חניה לחולה סרטן מציב משרד התחבורה בהגעה למצב תשישות במהלכם של הטיפולים, ואז, הוא נבחן על פי אותן אמות מידה של אדם המוגבל בצורה קיצונית בניידותו, או של אדם שניידותו עלולה לגרום החרפת מצבו באופן ניכר.

בירוקרטיה, בירוקרטיה, ועוד קצת בירוקרטיה

קשה לתאר מחלה יותר בעייתית ממחלת הסרטן, ויחד עם הקשיים שאותם מערים משרד התחבורה על הפונים למימוש זכאותם לקבלת תו חניה לנכה, המדובר, בכלל, על מצב מאתגר. פניה לחברה המתמחה במימוש זכאות קבלת תו חניה לחולה סרטן יכולה להקל על הסיטואציה, ולצמצם למינימום האפשרי את הזמן ועוגמת הנפש שהתהליך הזה צורך. על אף הפיתוי הגדול לבצע זאת בעצמכם, דעו לכם, כי המדובר במשימה סיזיפית ומורכבת, שרק לעיתים רחוקות מסתיימת באישור הבקשה הראשונה.

כתיבת תגובה