קבלת תו נכה מעניקה יתרון עצום למחזיק בה. היתרון נובע מעצם האפשרות של נכה האוחז בתו נכה על פי חוק, לחנות במקומות חנייה ייעודיים, שהוקצו לצורך זה על ידי הרשויות. מקומות החניה נמצאים בקרבת מוסדות ומשרדי ממשלה, מוסדות ומשרדי השלטון המקומי והעיריות ומוסדות ציבור שונים. בנוסף, הוקצו מקומות חניה גם באזורי בילוי ובמקומות אחרים, אל פי השיקולים של המומחים ואנשי המקצוע. בהעדר מקום חניה מתאים, יכול מחזיק בתו נכה לחנות באזורי חנייה מוגדרים, ללא תשלום. עם זאת, ישנן אמות מידה שונות לקביעת הזכאות לקבלת תו נכה. מהן אמות מידה לקבלת התו כאמור? כמה אחוזי נכות צריך בשביל תו נכה? מיהם אנשי המקצוע האמונים על הגשת בקשה לקבלת תו נכה שתיענה בחיוב? כל התשובות – בשורות להלן.

אמות מידה לקבלת תו נכה

אמות המידה לקבלת תו נכה כוללות נכות המחייבת את הסובל ממנה להסתייע ברכב לשם התניידות. כמו כן, מי שסובל מנכות שבעטיה הוא חייב להתנייד בעזרת כיסא גלגלים, יהיה זכאי לתו כאמור. ואולם גם בעלי מגבלות אחרות כגון סוכרת עם בעיות נוירופטיה, בעיות לב ו בעיות פסיכולוגיות שונות, יהיו זכאים לתו חניה. מגוון הבעיות המזכות את הסובלים מהן בתו חניה מפורטות באתר של משרד התחבורה.

אחוזי נכות לקבלת תו נכה.

נכה המוגבל בהליכה, או נכה הנזקק לכיסא גלגלים על מנת להתנייד באופן יום יומי ושוטף כאמור לעיל, יהיה זכאי כמובן לקבלת תו נכה. בנוסף, נכים שדרגת הנכות שלהם מגיעה לכדי 60% לפחות, יהיו זכאים לקבלת תו נכה. זאת, כמובן, בתנאי שבנוסף לאחוזי הנכות נקבע שהתנועה שלהם בדרכים בלי רכב, עלולה לערער את מצב הבריאות שלהם. המשמעות היא שאחוזי הנכות חשובים, אבל גם הנסיבות ואופי הנכות חשובים לא פחות.

אם יש לך עניין בהוצאת תו נכה, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת, ואנשי המקצוע המיומנים של אופקים, מימוש זכויות והוצאת תו נכה יחזרו אליך בהקדם. הם ינחו אותך וילוו אותך לאורך כל הדרך, מרגע הפנייה ועד לקבלת התו המיוחל, בהתאם לאמות המידה שנקבעו בחוק.

כתיבת תגובה