כידוע לכל, הרווחים המתקבלים בבורסה כתוצאה מני"ע ישראלים ו / או זרים, דיבידנדים וריביות, מחויבים בתשלום מס של 25% בעת מימוש רווחיו. כלל זה חל על כל שמושקע בבורסאות, החל משנת 2003, אותה שנה בה נכנס המס על רווחי ההון לתוקפו. חובות תשלומי המס ושיעורם חלים על הנישום באופן אישי ואינם תלויים במיקומה הגיאוגרפי של יצירת הרווח. לכן, גם על המשקיעים והסוחרים בבורסה שבוחרים לסחור דרך ברוקרים בחו"ל, יחולו בדיוק אותם חובות דיווח ותשלום שמקורם בכללי המיסוי הישראליים החלים על מי שסוחר בבורסה בישראל.

במקרים בהם מנוכה מס במקור בחו"ל, לרוב, הברוקר הזר ינכה את המס, אך ורק, מהתקבולים, ולכן, ההפרשים בין סכומי המס שנוכו בחו"ל לבין המס שחל בישראל (כולל המס על רווחי הון) משולם לרשויות המס (מס ההכנסה) בישראל. נשמע מסובך? בדיוק בשל כך בדיקת החזרי מס לסוחרים בבורסה באמצעות גוף מקצועי המתמחה בכך, עשויה להפיק לכם לא מעט! הרבה יותר, מאשר אם תתעקשו להתמודד עם כל אופרציית התחשיב של הסכומים בעצמכם.

בדיקת החזרי מס לסוחרים בבורסה

מדוע, בעצם, נדרשת לכם בדיקת החזרי מס לסוחרים בבורסה?

יכולנו להיכנס כאן לתחשיבים מסובכים ולמושגים שונים כמו "רווח ריאלי" ו"רווח אינפלציוני", אבל נחסוך לכם את זה, מכיוון שאנחנו מאמינים שכל אחד צריך להתמקד במה שהוא טוב בו, שלא לדבר על מה שהוא נהנה לעשות ומשתלם לו. כך שאם אתם עוסקים בסחר בבורסה, סביר מאד להניח שאין לכם ראש או סבלנות לבחון האם שילמתם את המס האמיתי שנדרש מכם, או שמא, באורח פלא, שילמתם הרבה יותר ממה שהייתם אמורים. זאת, כי, כידוע, רק לעיתים רחוקות מאד (אם בכלל) הטעויות שנופלות בתחשיב תהיינה לטובתכם. זה גם מובן לגמרי, מאחר ורשויות המס מצוידות בארסנל רציני למדי של יועצים מקצועיים שדואגים לזה שהן לא תפסדנה ולו אגורה שחוקה אחת. ואילו אתם, כל מה שאתם, כנראה, מצוידים בו, הוא הרצון הלגיטימי להרוויח מההשקעות שלכם!

כתיבת תגובה